Previous Next
Hory — literatura — kultura v interdisciplinárním pojetí VERONIKA FAKTOROVÁ Interdisciplinární přístupy, prolamující hranice úzce specializovaných oborů, se v současnosti staly...
„Vnuk osvícenství a syn realismu“ — Arnošt Kraus jako zakladatel germanobohemistiky MICHAEL WÖGERBAUER V současné době zesilují snahy zkoumat vybrané fenomény literárních dějin českých zemí v jiném...
O díle a myšlení Egona Bondyho ROMAN KANDA Nakladatelství Filosofia vydalo v loňském roce monografii Myšlení a tvorba Egona Bondyho. V charakteristické...

Od podzimu 2013 spolupracuje ÚČL s Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT). Na základě smlouvy o vzájemné spolupráci, uzavřené 6. ledna 2014, ÚČL převzal roli oponenta finálního zadání literárněhistorického a literárněteoretického obsahu maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury. Pracovníci ÚČL dále podle svých možností podporují přípravu zadání zkoušky z českého jazyka a literatury formou konzultací a účastí v expertních týmech a komisích CERMAT. Všechny tyto konzultační role plní převážně členové Komise pro výuku literatury na středních školách.

Až dosud se pracovníci ÚČL podíleli např. na revizi Katalogu požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky (Český jazyk a literatura). Ve funkci tzv. revizora či tzv. ředitelského experta připomínkovali v průběhu roku 2014 jednotlivé testové úlohy či celé jejich soubory (např. konkrétní zadání maturitní zkoušky).