Ostatní
Vydáno: 3. 9. 2019

Jak funguje výzkum trhu a mínění? CVVM se podílí na osvětové kampani

Centrum pro výzkum veřejného mínění se jako akademický partner Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR zapojuje do iniciativy Pro výzkum. Ta má veřejnosti vysvětlit, jak funguje výzkum trhu a mínění.

Tato iniciativa má veřejnosti vysvětlit základní principy výzkumu, jeho přínosy pro společnost i etické zásady výzkumných aktivit. Zúčastněné agentury chtějí také podpořit ochotu respondentů odpovídat v průzkumech a posílit důvěru společnosti ve výzkumy, k čemuž má vést například jasné odlišení od technik přímého prodeje.

Sdružení SIMAR spolu s dalšími odborníky v rámci iniciativy vypracovalo oborové Desatero, které shrnuje základní principy a zásady výzkumné práce. Sem patří například ochrana a anonymizace údajů respondentů a záruka výzkumníků, že při opravdovém výzkumu se respondentům zapojeným do výzkumu nic neprodává.

Více o projektu na webu www.provyzkum.cz nebo v tiskové zprávě.

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR je nezisková organizace, která funguje od roku 1994. Má vlastní metodické a etické standardy. Mezi jeho členy patří například Ipsos, GfK, STEM/MARK, Kantar, Nielsen Admosphere či Median, akademickým partnerem je Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM).