Previous Next
Mlhoviny strukturalismů PIOTR GIEROWSKI Literárněvědný strukturalismus je příkladem jednoho z nejdůležitějších směrů 20. století, který zanechal...
Průvodce po cestách literárněvědného strukturalismu HERTA SCHMID Ondřej Sládek s kolektivem spoluautorů vypracoval rozsáhlý terminologický Slovník literárněvědného...
Mravný étos S. Podlipskej, vedecký pátos monografie EVA PALKOVIČOVÁ Jana Vrajová v predkladanej monografii zúročuje svoj doterajší výskum tvorby Sofie Podlipskej a...

Od podzimu 2013 spolupracuje ÚČL s Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT). Na základě smlouvy o vzájemné spolupráci, uzavřené 6. ledna 2014, ÚČL převzal roli oponenta finálního zadání literárněhistorického a literárněteoretického obsahu maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury. Pracovníci ÚČL dále podle svých možností podporují přípravu zadání zkoušky z českého jazyka a literatury formou konzultací a účastí v expertních týmech a komisích CERMAT. Všechny tyto konzultační role plní převážně členové Komise pro výuku literatury na středních školách.

Až dosud se pracovníci ÚČL podíleli např. na revizi Katalogu požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky (Český jazyk a literatura). Ve funkci tzv. revizora či tzv. ředitelského experta připomínkovali v průběhu roku 2014 jednotlivé testové úlohy či celé jejich soubory (např. konkrétní zadání maturitní zkoušky).