Aktuality

2.1.2020

Zajímavým teoretickým příspěvkem v novém čísle Československé psychologie

je studie věnovaná metaforizaci coby reautorizaci (negativní) zkušenosti. Přehledová studie je věnována religiozitě a spiritualitě ve stáří. Informativní studie v rubrice Z klinické praxe se zaměřuje na význam znalosti zvláštností pacienta. Diskuse v reakci na článek K. Hnilici uveřejněný v č. 5 je věnována politické korektnosti.

1.11.2019

Tématem skvělé teoretické studie, jež vychází v předposledním letošním čísle Československé psychologie,

 je rozpracování spojitostí hravosti a ritualizace zkušenosti ve vývoji integrity ega v koncepci stadií psychosociálního vývoje Erika H. Eriksona. Přehledové studie se věnují psychologickým souvislostem odchodu do důchodu, metakognitivní charakteristice intelektově mimořádně nadaných dětí, kognitivním funkcím u depresivních onemocnění a problematice sebe-opravňování.

1.11.2019

Týden vědy a techniky AV ČR 11. - 17.11.2019

Zveme Vás na přednášku dr. Martiny Klicperové-Baker "Psychologie demokracie a demokratů - to jsou paradoxy!", která se koná 17.11.2019 od 14 hodin v budově Akademie věd na Národní třídě v Praze (viz detail)

 

9.9.2019

Téma zvláštního čísla Československé psychologie

patří jednomu z nejpalčivějších problémů lidské civilizace - chudobě. OSN stanovila v Agendě pro udržitelný rozvoj do roku 2030 boj proti chudobě jako svůj hlavní cíl. V EU se ohrožení chudobou týká téměř čtvrtiny populace (více než 120 milionů lidí).

Více aktualit

PsÚ AV ČR  › Lidé  › cv  › hrabec

hrabec 

Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D.

email: ondrej.hrabec@seznam.cz
 

Odborné zájmy

  • Psychologie hry
  • Výzkum digitálního hraní (herní styl, flow fenomén)
  • Ego integrita ve vztahu k hravosti
 
Vzdělání a pracovní zkušenosti

  • 2017 – dosud: Výzkumný asistent, Psychologický ústav AV ČR
  • 2015 – dosud: Odborný asistent, katedra psychologie PedF UK
  • 2012 – 2015: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, doktorské studium Pedagogická psychologie
  • 2010 – 2012: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, magisterské studium Psychologie
  • 2007 – 2010: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, bakalářské studium Psychologie a speciální pedagogika
 
Řešené projekty

  • 2017 – dosud: Člen řešitelského týmu projektu GA ČR Styly ego integrity v životníchpříbězích seniorů (GAP407/17/02634S)
  • 2011 – 2013: Řešitel projektu GA UK (684112) Flow a kontrola času při hraní počítačových her.
 
Vybrané publikace

  • Hrabec, O., Chrz, V., & Poláčková Šolcová, I. (in press). Hravá ritualizace zkušenosti jako ideál ego integrity. Československá psychologie.
  • Hrabec, O. (2017). Categorizing Play Styles in Competitive Gaming. International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations, 9(4), 62-88.
  • Hrabec, O., & Chrz, V. (2015). Flow Genres: The Varieties of Video Game Experience. International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations7(1), 1-20.
  • Hrabec O., Chrz V., Poláčková Šolcová I. (2017). Kdyby život byl videohrou: Herní styl z perspektivy ego integrity. In E. Maierová, L. Viktorová, & J. Suchá (Eds.), Sborník z konference PhD Existence 2017: Psychologie v době internetu (s. 80-86). Olomouc: UPOL.
  • Lukavská, K., Hrabec, O., & Chrz, V. (2016). The Role of Habits in Massive Multiplayer Online Role-Playing Game Usage: Predicting Excessive and Problematic Gaming Through Players' Sensitivity to Situational Cues. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 19(4), 277-282.  
  • Kiraly, O., Bothe, B., Ramos-Diaz, J., Rahimi-Movaghar, A., Lukavska, K (Lukavska, Katerina, Hrabec, O., Miovsky, M., Billieux, J., Deleuze, J., Nuyens, F., Karila, L., Griffiths, M. D., Nagygyorgy, K., Urban, R., Potenza, M. N., King, D. L., Rumpf, H. J., Carragher, N., Demetrovics, Z. (2019). Ten-Item Internet Gaming Disorder Test (IGDT-10): Psychometric properties across seven language-based samples. Journal of Behavioral Addictions 33(1), s. 91-103.
  • Hrabec, O. (2013). Herní styl jako intencionální model: Metagaming a čtení mysli. In: T. Bartek, S. Buček (Eds.), Herní studia: Sborník z CONference 2013 (s. 21-34).Brno: Flow.