Aktuality

25.2.2020

První letošní číslo Československé psychologie

je v empirických studiích věnováno metakognici předškolních dětí, souvislostem diurnální preference, tzv. kontaktnímu rodičovství a stereotypům souvisejícím s atraktivitou tváře.

24.2.2020

Týden mozku 2020

22. ročník festivalu proběhne od 16. do 22. března 2020. S přednáškami vystoupí přední čeští odborníci v oboru teoretických i klinických neurověd (viz odkaz).

2.1.2020

Zajímavým teoretickým příspěvkem v novém čísle Československé psychologie

je studie věnovaná metaforizaci coby reautorizaci (negativní) zkušenosti. Přehledová studie je věnována religiozitě a spiritualitě ve stáří. Informativní studie v rubrice Z klinické praxe se zaměřuje na význam znalosti zvláštností pacienta. Diskuse v reakci na článek K. Hnilici uveřejněný v č. 5 je věnována politické korektnosti.

1.11.2019

Tématem skvělé teoretické studie, jež vychází v předposledním letošním čísle Československé psychologie,

 je rozpracování spojitostí hravosti a ritualizace zkušenosti ve vývoji integrity ega v koncepci stadií psychosociálního vývoje Erika H. Eriksona. Přehledové studie se věnují psychologickým souvislostem odchodu do důchodu, metakognitivní charakteristice intelektově mimořádně nadaných dětí, kognitivním funkcím u depresivních onemocnění a problematice sebe-opravňování.

Více aktualit

Aktuální projekty

Projekty započaté v roce:

2018 | 2019 | 2020

  

Název projektu

Řešitel
za PSÚ

Doba řešení

GA20-01214S
Vzájemná percepce akulturačních preferencí u společenské většiny a přistěhovalců v meziskupinové perspektivě, RIV
Sylvie Graf 2020-2022
GA20-06894S
Maximální vizuální paměť, RIV
Filip Děchtěrenko
2020-2022
GA20-08583S
Krize, prožívání a růst ve středním věku, RIV
Iva Poláčková Šolcová 2020-2022
GA20-13732S
Excelentní výzkum mezi jednotlivcem, institucí a diskurzem: Kolaborativní konstrukce výzkumné produktivity na výzkumných institucích, RIV
Kateřina Zábrodská 2020-2022
TL02000187
Standardizace testu Woodcock-Johnson IV pro populaci romských dětí,
RIV 
Tomáš Urbánek 2019-2021
TL02000174
Komplexní diagnostická baterie pro posuzování jazykových a fonologických schopností v předškolním a raném školním věku,
RIV
Filip Smolík 2019-2021
GA19-15576S
Prediktivní a adaptivní procesy v dětském jazyce,
RIV
Filip Smolík 2019-2021
GA19-11117S
Tvůrci novodobé české psychologie: příspěvek k orální historii české psychologie, RIV
Ivo Cermák 2019-2021
GA19-07690S
Sledování objektů v pohybu - identita, nejistota a vizuálně rozmanité prostředí, RIV
Jiří Lukavský 2019-2021
GA19-06524S
Faktory pozitivních důsledků onkologického onemocnění v dětství: vztahy posttraumatického rozvoje u dětí a jejich rodičů, RIV 
Veronika Koutná 2019-2021
GA18-17783S
Od krátkodobého přepětí k syndromu přetrénování: Role perfekcionismu a dalších psychologických korelátů v dlouhodobé perspektivě, RIV
Petr Květon
2018-2020
GA18-11996S
Charakteristiky a prediktory sociálního a psychologického přizpůsobení v mladé dospělosti: longitudinální studie, RIV
Katarína Millová 2018-2020
GA18-09443S
Pohled učitelů na vrstevnickou exkluzi mezi adolescenty, RIV
Lenka Kollerová 2018-2020
GA18-01799S
Vliv akcentu mluvčího na osvojování si hlásek mateřského jazyka, RIV
Kateřina Chládková 2018-2020