Aktuální opatření v souvislosti s epidemií koronaviru

Aktualizace: 31. 3. 2020

V souvislosti s epidemií koronaviru platí až do odvolání následující nařízení ředitele Ústavu termomechaniky AV ČR:

1. S účinností od 29. března 2020 platí až do odvolání úplný zákaz vstupu do hlavní budovy na Mazance (Dolejškova 1402/5). Výjimky musí vedoucí oddělení konzultovat výhradně s ředitelem. Na recepci se budou všichni pracovníci zapisovat při vstupu do knihy docházky.

2. Bude-li někdo pozitivně testován na nákazu koronavirem, musí o této skutečnosti co nejdříve informovat svého vedoucího a vedoucího technicko-hospodářského úseku. Nakažený pracovník musí postupovat podle instrukcí hygieniků a po dobu nemoci či povinné karantény čerpat řádnou pracovní neschopnost.

3. Zákaz zahájení všech služebních cest, zahraničních i domácích. Výjimku může udělit pouze ředitel. Při návratu z dovolené nebo zahraniční služební cesty je nutné bezodkladně kontaktovat vedoucího oddělení pro instrukce.

4. Všichni pracovníci jsou vyzýváni, aby přešli do režimu práce z domova. Po dobu trvání nouzových opatření musí být všichni pracovníci v pravidelném kontaktu se svým vedoucím (e-mailem, telefonicky).

 

Tipy pro práci z domova

Přehled služeb, které můžete využít k zefektivnění práce z domova:

Videokonference a chat:

Whereby.com. Bezplatná online služba, jednoduché použití. Nevyžaduje instalaci, stačí prohlížeč internetu. Jeden z účastníků videokonference musí mít zřízenu virtuální konferenční místnost. K vytvoření místnosti je třeba se registrovat. V místnosti mohou konverzovat nejvíce 4 účastníci. Do konference se vstupuje prostým zadáním adresy místnosti. Lze sdílet obrazovku s ostatními účastníky a zasílat rychlé zprávy (chat).

Pozn.: Pro náročnější pracovní použití lze využít další bezplatné služby, např. Google Hangouts, Microsoft Teams, Webex (aktuálně až pro 100 účastníků v bezplatné variantě), GoToMeeting nebo Zoom. Tyto služby nabízejí více možností, ale jsou poněkud složitější na nastavení a naučení. Zejména pro soukromé použití se dobře hodí Skype.

 

Cloudová úložiště:

Disk Google: 15 GB v cloudovém úložišti zdarma ke každému účtu Google (možno zřídit i na ústavní emailovou adresu), možnost sdílení dokumentů, zálohování počítačů/zařízení.

OneDrive: 5 GB v cloudovém úložišti zdarma od Microsoftu ke každému účtu, stejné služby jako Disk Google.

NextCloud (OwnCloud): Bezplatné řešení ÚT. O přístup je nutno požádat Útvar informačních technologií.

 

Řízení projektů:

Asana: Bezplatná online služba. Umožňuje zadávat úkoly kolegům, sledovat jejich průběh, zadané úkoly umí rozesílat mailem.

Trello: Jednoduchá a přehledná online služba umožňující řízení pracovního týmu i v bezplatné variantě.