Previous Next
Paralely mezi českou a ruskou kulturou v podmínkách nesvobody HANA KOSÁKOVÁ V knize nazvané Autoren im Ausnahmezustand. Die tschechische und russische Parallelkultur (Autoři ve...
Vyprávění po traumatu ANNA FÖRSTER Kulturologicky a psychoanalyticky poučené literárněvědné práce o traumatu nepředstavují — přinejmenším v...
„Překonává Orfea, mohl by soupeřit s Hektorem“ JAN MALURA Starší cestopisy jsou poměrně vděčným tématem kulturních a literárních studií, univerzitních seminářů i...

Všechny ženy se shodují, že Čtení pro ženy má nejkrásnější romány - a na tom nic nezmění žádný chlap ani koronavirus.

Znáte americký film Baby Boom z roku 1987? Ten, ve kterém Diane Keatonová uteče z korporátu na venkov poté, co se jí narodí dítě, ani v zoufalé situaci ale nesloží ruce do klína, začne doma v kuchyni vyrábět jablečnou výživu a novou značkou Country Baby brzy strhá trh se zavařovanou stravou v celých Státech? Jestli chcete znát příběh její o půlstoletí starší české předchůdkyně, matky Svačinové, začtěte se do románu Gity Šponarové Matka. Původně vyšel v roce 1938: ano, v tom roce, kdy českými divadly vítězně táhlo stejnojmenné drama Karla Čapka. Spisovatelka Šponarová - tajuplná kometa sešitových románových edic sklonku první republiky - nabídla sice čtenářům a čtenářkám sešitových románových edic jiný, o hodně sladší konec, avšak stejné dilema matky, již svět obírá o její děti. Její román patří mezi deset sentimentálních melodramat tradičně označovaných za tzv. červenou knihovnu, z nichž Pavel Janáček sestavil antologii Slzavé údolí a jiné příběhy ze starých večerů pod lampou. Knihu vydal náš ústav na Vánoce 2018. Protože si teď pro ni do knihkupectví nedojdete, posíláme vám ji tímto digitálním balíčkem (ZDE) do karantény. A jelikož je to kniha o lásce a každá kniha o lásce je zvlášť pro někoho, necháváme v balíčku zcela výjimečně i úplně nevědeckou dedikaci.