Aktuální opatření v souvislosti s epidemií koronaviru

Aktualizace: 2. 6. 2020

Od 1. června 2020 přechází ÚT do běžného pracovního režimu s normální pracovní dobou na pracovišti. Nadále budou dodržována aktuální bezpečnostní nařízení vyhlašovaná vládou ČR (https://www.vlada.cz). Na ÚT zůstávají v platnosti zejména tato opatření:

  • pravidelná dezinfekce rukou (v budově ÚT jsou za tímto účelem rozmístěny nádobky s dezinfekcí),
  • důsledné používání roušek při pobytu ve společných prostorách na pracovišti,
  • v případě pozitivního testování na COVID-19 nutnost informovat svého vedoucího a vedoucího technicko-hospodářského úseku,
  • pokud možno vyhýbat se většímu počtu osob a hromadné dopravě,
  • důsledné zapisování přítomnosti na pracovišti do docházkových knih oddělení,
  • zákaz zahájení všech služebních cest, zahraničních i domácích, výjimku může udělit pouze ředitel,
  • při návratu z dovolené nebo zahraniční služební cesty je nutné bezodkladně kontaktovat vedoucího oddělení pro instrukce,
  • sledovat aktuální opatření v ÚT v souvislosti s koronavirem uvedené na webové stránce: https://www.it.cas.cz/covid19 (v angličtině https://www.it.cas.cz/en/covid19-en).
  • Všichni pracovníci musí nadále konzultovat aktuální pracovní režim se svým vedoucím.
  • V odůvodněných případech může na doporučení vedoucího povolit ředitel zaměstnanci práci v režimu práce z domova. Jedná se zejména o pracovníky se zdravotními potížemi a starší pracovníky.

Opatření pro pobyty v rekreačním a školicím středisku Mariánská

Ředitel Ústavu termomechaniky AV ČR dále vyhlašuje tato opatření upravující provoz rekreačního a školicího střediska na Mariánské:

  • Rekreace se můžou zúčastnit pouze osoby zdravé, bez příznaků onemocnění Covid-19.
  • Pro případ nutnosti budoucího dohledání osob musí být úplný seznam rekreantů k dispozici již při nástupu rekreace.
  • Při rezervaci se musí zohlednit, aby v jedné bytové buňce byla pouze rodina, nebo uzavřená společnost, která si pobyt objednala společně.
  • Po každých dvou turnusech se vyhradí jeden den jako sanitární. Sanitární den slouží k úklidu a dezinfekci chaty, doplnění lůžkovin, úklidových prostředků a údržbě. Termíny sanitárních dnů jsou předběžně označené v rozvrhu rekreací. Rekreanti s nimi musí počítat při potvrzování rezervace.
  • V letošní letní sezóně bude zakázán vstup se psy.
  • Sauna je mimo provoz.

Tipy pro práci z domova

Přehled služeb, které můžete využít k zefektivnění práce z domova:

Videokonference a chat:

Whereby.com. Bezplatná online služba, jednoduché použití. Nevyžaduje instalaci, stačí prohlížeč internetu. Jeden z účastníků videokonference musí mít zřízenu virtuální konferenční místnost. K vytvoření místnosti je třeba se registrovat. V místnosti mohou konverzovat nejvíce 4 účastníci. Do konference se vstupuje prostým zadáním adresy místnosti. Lze sdílet obrazovku s ostatními účastníky a zasílat rychlé zprávy (chat).

Pozn.: Pro náročnější pracovní použití lze využít další bezplatné služby, např. Google Hangouts, Microsoft Teams, Webex (aktuálně až pro 100 účastníků v bezplatné variantě), GoToMeeting nebo Zoom. Tyto služby nabízejí více možností, ale jsou poněkud složitější na nastavení a naučení. Zejména pro soukromé použití se dobře hodí Skype.

 

Cloudová úložiště:

Disk Google: 15 GB v cloudovém úložišti zdarma ke každému účtu Google (možno zřídit i na ústavní emailovou adresu), možnost sdílení dokumentů, zálohování počítačů/zařízení.

OneDrive: 5 GB v cloudovém úložišti zdarma od Microsoftu ke každému účtu, stejné služby jako Disk Google.

NextCloud (OwnCloud): Bezplatné řešení ÚT. O přístup je nutno požádat Útvar informačních technologií.

 

Řízení projektů:

Asana: Bezplatná online služba. Umožňuje zadávat úkoly kolegům, sledovat jejich průběh, zadané úkoly umí rozesílat mailem.

Trello: Jednoduchá a přehledná online služba umožňující řízení pracovního týmu i v bezplatné variantě.