Archiv aktualit

Vyhledávání

Vybrané období: všechny dokumenty
13. 07. 2020
věnované (1) personalizovanému síťovému modelu aplikovanému na medicínsky nevysvětlené tělesné symptomy a (2) shlukování a přepínání v Testu verbální fluence. ...
15. 06. 2020
podobný přístup k hodnocení a vedení lidí ve velmi nepodobných podmínkách. Podle nového výzkumu Psychologického ústavu AV ČR mají vedoucí kateder a týmů ve STEM i SSH oblasti podobně pragmatický postoj k systému hodnocení a financování vědy a uplatňují obdobnou manažerskou logiku výkonu a ...
03. 06. 2020
Roušky českou společnost vizuálně sjednotily, ale pod nimi zůstali Češi rozděleni. V rozhovoru po Skypu to řekla Martina Klicperová z Psychologického ústavu Akademie věd. Podle ní ovšem během pandemie česká společnost obstála. Zdroj: https://www.idnes. ...
29. 05. 2020
Právě vyšla E-publikace Lenky Kollerové, Anny Pospíšilové a Pavlíny Janošové "Šikanování na školách" v Edici Věda kolem nás v Nakladatelství Academia. Útlá, čtivá a srozumitelná publikace je volně ke stažení na: https://bit.ly/Šikanování_na_školách
22. 05. 2020

Co rouška pro lidi symbolizuje? Jak se jim podařilo vybavit se povinnou ústenkou? Kdo se věnoval jejich šití a vypomohl tak těm, kdo nebyli schopni si je zajistit sami? A kdo se účastnil dobrovolnictví a pomoci druhým lidem? To vše spolu s dalším zjišťoval aktuální výzkum Sociologického ústavu AV ČR a Psychologického ústavu AV ČR.

04. 05. 2020
Čtenář v něm nalezne mj. teoretickou studii věnovanou Gendlinovu pojmu pociťovaný smysl a metodickou studii zaměřenou na latentní analýzu tříd aplikovanou na Škálu rizikového chování žáka. ...
29. 04. 2020
přinášíme také aktuální tipy, jak strávit čas s vědou. Věříme, že vám naše nabídka pomůže přečkat náročné dny karantény, omezeného pohybu lidí venku a uzavření škol v době epidemie nemoci covid-19. Vše najdete především na sociálních sítích AV ČR pod hashtagem #veda_na_doma a také na webu.
21. 04. 2020
v rámci hodnocení vědeckého výkonu podle Metodiky 17+, ve kterém byl Psychologický ústav v rámci ČR hodnocen nejvyšší známkou A. Výsledky jsou uvedeny na webu Věda a výzkum.
20. 04. 2020
zda předškolní děti preferují spíše svoji lokální mluvu než dialekt z jiného regionu a zda je taková preference modulována vlastní jazykovou/dialektovou zkušeností dítěte. ...
20. 04. 2020

Programu na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA. Psychologický ústav zastoupený prof. Tomášem Urbánkem uspěl se dvěma projekty ve spolupráci se Sociologickým ústavem AV ČR, Institutem pro kriminologii a sociální prevenci, Propsyco a Vysokým učením technickým v Brně.