Ve většině rozvinutých zemí se v posledních letech změnil poměr mužů a žen ve vyšším vzdělání. Cílem projektu je systematicky studovat vztah mezi změnou podílu mužů a žen ve vzdělávacím systému, sňatkovým trhem a genderovými rolemi v rodině. Projekt se skládá ze čtyř podtémat: výzkumu partnerských preferencí, výzkumu existujících vzorců vzdělanostního párování, výzkumu vztahu mezi vzdělanostním párováním a zaměstnaností a vztahu mezi vzdělanostním párováním a dělbou práce v rodině. Projekt je kvantitativně orientovaný a kombinuje analýzy velkých kvantitativních výběrových šetření a analýzy dat z internetových seznamovacích portálů.
Cílem projektu je systematicky studovat vztah mezi změnou podílu mužů a žen ve vyšším vzdělání, sňatkovým trhem a rodinnými vztahy.
Publikace vydané v rámci projektu (celkem 2, zobrazeno 1 - 2)
The paper explores the association between housework, earnings, and education. In contrast to the majority of existing studies from Western countries, this paper tests the bargaining theory in the Czech Republic. Given the high female labor force participation coupled with a tendency for women to drop out of the labor market for several years after childbirth, the country provides an interesting context to test the theory.
This article focuses on the relationship between young adults’ cog- nitive abilities and individual partner preferences. We worked with the Pref- erence NSZ 2017 data set, which contains data on partner preferences and the results of the National Comparative Secondary-School Exams of Czech high school graduates, and our analyses, using logistic regression, confirmed a ten- dency towards homophily on the level of cognitive abilities and university education.
Facebook
Twitter
Tweets by SociologickyNewsletter