Aktualizace: 21. 9. 2020
Nadále budou dodržována aktuální bezpečnostní nařízení vyhlašovaná vládou ČR (https://www.vlada.cz). Na ÚT zůstávají v platnosti zejména tato opatření:
- povinné nošení roušek při pobytu ve společných prostorách ústavu (od 10. 9. 2020),
- pravidelná dezinfekce rukou, a to zejména při vstupu do budovy (v budově ÚT jsou za tímto účelem rozmístěny nádobky s dezinfekcí),
- v případě pozitivního testování na COVID-19 nutnost informovat svého vedoucího a vedoucího technicko-hospodářského úseku,
- zákaz zahájení všech služebních cest, zahraničních i domácích, výjimku může udělit pouze ředitel,
- při návratu ze zahraničí je nutné bezodkladně kontaktovat vedoucího oddělení,
- po návratu z dovolené v zahraničí nutnost čerpat dovolenou, případně neplacené volno v ČR v minimální délce jeden týden (v platnosti od 21. 9. 2020)
- důsledné zapisování přítomnosti na pracovišti do docházkových knih oddělení,
- v odůvodněných případech může na doporučení vedoucího povolit ředitel zaměstnanci práci v režimu práce z domova.
Opatření pro pobyty v rekreačním a školicím středisku Mariánská
Ředitel Ústavu termomechaniky AV ČR dále vyhlašuje tato opatření upravující provoz rekreačního a školicího střediska na Mariánské:
- Rekreace se můžou zúčastnit pouze osoby zdravé, bez příznaků onemocnění Covid-19.
- Pro případ nutnosti budoucího dohledání osob musí být úplný seznam rekreantů k dispozici již při nástupu rekreace.
- Při rezervaci se musí zohlednit, aby v jedné bytové buňce byla pouze rodina, nebo uzavřená společnost, která si pobyt objednala společně.
- Po každých dvou turnusech se vyhradí jeden den jako sanitární. Sanitární den slouží k úklidu a dezinfekci chaty, doplnění lůžkovin, úklidových prostředků a údržbě. Termíny sanitárních dnů jsou předběžně označené v rozvrhu rekreací. Rekreanti s nimi musí počítat při potvrzování rezervace.
- Do odvolání je zakáz vstupu se psy.
- Sauna je mimo provoz.
Tipy pro práci z domova
Přehled služeb, které můžete využít k zefektivnění práce z domova:
Videokonference a chat:
Whereby.com. Bezplatná online služba, jednoduché použití. Nevyžaduje instalaci, stačí prohlížeč internetu. Jeden z účastníků videokonference musí mít zřízenu virtuální konferenční místnost. K vytvoření místnosti je třeba se registrovat. V místnosti mohou konverzovat nejvíce 4 účastníci. Do konference se vstupuje prostým zadáním adresy místnosti. Lze sdílet obrazovku s ostatními účastníky a zasílat rychlé zprávy (chat).
Pozn.: Pro náročnější pracovní použití lze využít další bezplatné služby, např. Google Hangouts, Microsoft Teams, Webex (aktuálně až pro 100 účastníků v bezplatné variantě), GoToMeeting nebo Zoom. Tyto služby nabízejí více možností, ale jsou poněkud složitější na nastavení a naučení. Zejména pro soukromé použití se dobře hodí Skype.
Cloudová úložiště:
Disk Google: 15 GB v cloudovém úložišti zdarma ke každému účtu Google (možno zřídit i na ústavní emailovou adresu), možnost sdílení dokumentů, zálohování počítačů/zařízení.
OneDrive: 5 GB v cloudovém úložišti zdarma od Microsoftu ke každému účtu, stejné služby jako Disk Google.
NextCloud (OwnCloud): Bezplatné řešení ÚT. O přístup je nutno požádat Útvar informačních technologií.
Řízení projektů:
Asana: Bezplatná online služba. Umožňuje zadávat úkoly kolegům, sledovat jejich průběh, zadané úkoly umí rozesílat mailem.
Trello: Jednoduchá a přehledná online služba umožňující řízení pracovního týmu i v bezplatné variantě.