Czech Sociological Review 1999, 7(2):167-178 | DOI: 10.13060/00380288.1999.35.12.07

The Gender Paradox in Public Opinion Surveys

Eliška Rendlová
Institute for Public Opinion Research, Prague

Published: September 1, 1999Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Rendlová, E. (1999). The Gender Paradox in Public Opinion Surveys. Sociologický časopis / Czech Sociological Review35(2), 167-178. doi: 10.13060/00380288.1999.35.12.07.
Download citation

References

  1. Čermáková, M. 1997a. "Postavení žen na trhu práce" [Women in the Labour Market]. Sociologický časopis 33: 389-404.
  2. Čermáková, M. 1997b. Rodina a měnící se gender role - sociální analýza české rodiny [The Family and Changing Gender Roles - A Social Analysis of the Czech Family]. Working Papers 97:8. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
  3. Muži a ženy v řídících funkcích [Men and Women in Management Roles]. 1998. (IVVM press release, 3. 9. 1998). Praha: IVVM.
  4. Oates-Indruchová, L. (ed.) 1999. Dívčí válka s ideologií [The Maid's War with Ideology]. Praha: SLON.
  5. Občanské postoje [Civic Attitudes] 1991-1991. (IVVM data samples). Praha: IVVM.
  6. Rovnost mužů a žen [Equality of Men and Women]. 1999. (IVVM press release, 11. 5. 1999). Praha: IVVM.
  7. Rozdělení činností v české rodině [Division of Work in the Czech Family]. 1998. (IVVM press release, 4. 9. 1998). Praha: IVVM.
  8. Zapojení žen do politických funkcí [Women's Inclusion in Political Functions]. 1998. (IVVM press release, 20. 5. 1998). Praha: IVVM.
  9. Životní hodnoty [Life Values]. 1990-1997. (IVVM data samples). Praha: IVVM.

This is an open access article distributed under the terms of the Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.