Veřejné mínění o nadcházejících volbách

Z pohledu veřejnosti mají volby v ODS a ČSSD dva rovnocenné favority, poněkud méně se věřilo v úspěch někdejší Čtyřkoalice. Převládá mínění, že volby nepřinesou změnu stávajících poměrů.

Číst dál...

Image politických stran

V hodnocení politických osobností získaly nejvíce hlasů shodně ODS a ČSSD (19 %). Před volbami v roce 1998 byly výsledky ODS a ČSSD v tomto směru také vyrovnané (viz tabulka 2), nicméně před volbami v r. 1996 ODS v hodnocení politických osobností jednoznačně vedla. ODS respondenti také nejčastěji uváděli jako stranu, která nejvíce podporuje rozvoj podnikatelské sféry (40 %) a nejlépe zajistí zájmy ČR (18 %).

Číst dál...

Politické strany a jejich příznivci

Pouze 13% respondentů se řadí k přesvědčeným přívržencům. Bezmála třetina dotázaných (30%) by vybranou stranu volila pouze proto, že jim "vadí nejméně". Nejsilnějším motivem preferencí je ideové zaměření strany a vyhovující program. Nejmenší vliv má rodinné prostředí a účast na vnitrostranickém životě

Číst dál...

Reflexe stranického systému a opoziční smlouvy

Více než dvě třetiny respondentů hodnotí chování stran kriticky, asi čtvrtina oslovených je alespoň částečně spokojena. V posledních třech letech názory na chování stran jen mírně kolísají. Jako opoziční strana je většinou výrazně viděna US-DEU, KSČM a KDU-ČSL, problematicky se v tomto směru jeví ODS. Působení v poslanecké sněmovně respondenti nejlépe hodnotí u ČSSD, nejhůře u KSČM.

Číst dál...

Stranické preference na konci ledna 2002

U příznivců ČSSD (23%) jsme nezaznamenali žádné výraznější sociodemografické diference. ODS (18,5%) je atraktivní zejména pro dotázané s dobrou životní úrovní a voliče s vysokoškolským a úplným středním vzděláním. Strana má silné pozice také u podnikatelů a živnostníků, zaměstnanců v nedělnických profesích, duševně pracujících a mezi Pražany. KSČM (13,5%) tradičně oslovuje zejména důchodce, voliče se špatnou životní úrovní a dotázané se základním vzděláním.

Číst dál...

stante se tazatelem

Chcete se stát aktivními členy CVVM?

Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země.

loga 06

Sociální sítě

fb logo soutwit logo sou

Odběr novinek

Odebíráte následující zaškrtnuté položky: