Aktuality
Bobřík informatiky
Letošní ročník soutěže Bobřík informatiky proběhl tradičně v listopadu, kdy ale...
Celý článekNabídka účasti v lingvistické olympiádě
Už několik let se naše škola zapojuje do lingvistické olympiády,...
Celý článekŠkolní kolo dějepisné olympiády
Dne 30. 11. 2020 proběhlo na našem gymnáziu školní kolo...
Celý článek4. ročník Překladatelské soutěže pro středoškoláky
Již počtvrté uspořádala Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci ve...
Celý článekVyučované předměty
Tuto část stránek připravujeme.
Tuto část stránek připravujeme.
Podpora a spolupráce
Studentský parlament
S-klub
Truňk
Co si o studiu na GUH myslí někteří naši absolventi?
Studium na gymnáziu jsme i v časech režimu 80. let vnímali jako jeviště možností: časopis Tučňák, chlapecký pěvecký sbor Tomahawk, skupina Hlas z okru, Strana zelených s heslem myslet zeleň světa, kabarety, přepadení školního rozhlasu či výchovného koncertu, první Majáles v Československu od roku 1968. Nebo třeba aprílové prohození tříd, kdy si dané profesorky nevšimly, že učí jinou třídu. Díky tvořivému studentskému přátelství a převažující benevolenci pedagogů mně škola přinesla do života vědomí, že i my můžeme životu něco přinést.
Jan Gogola ml.
režisér, dramaturg, pedagog ateliéru Audiovizuální tvorba FMK UTB ve Zlíně
Tolik střípků lidské moudrosti, co mi za 7 let, kdy jsem byl studentem Gymnázia Uherské Hradiště, utkvělo v paměti! A z nich řada dodnes nutí k zamyšlení a jiné dodnes umí pobavit a zvednout náladu ve složitých situacích. Mnohým z nich pak přímo vděčím za některé své menší či větší životní úspěchy a radosti. S barvitými obrázky pedagogů, spolužáků a kamarádů a v pokoře před s přibývajícími lety poznávanou životní pravdou si nedovedu představit lepší místo, ke kterému by se mohly upínat mé vzpomínky na studentská léta, než je hradišťské gymnázium.
Petr Šelepa
velvyslanec České republiky v Portugalsku
Uherskohradišťští profesoři ve mně, tváří v tvář výzvám, které před školáka ze základky gympl postupně staví, vzbudili a vypěstovali jakýsi reflex „brousit a říznout“. Jako bych tehdy dostal do ruky nůž, kterým sebevětší problém rozkrájím na zvládnutelné kousky. Cítím z té doby dvě ponaučení, první důležité a druhé ještě důležitější: zaprvé, na výzvu se připravit, dát té přípravě tolik, kolik si podle vašeho nejlepšího vědomí a svědomí zaslouží; zadruhé, nebát se a „říznout“. Můžete mít sebeostřejší ten pomyslný nůž, ale životní výzvy s ním „nepokrájíte“, pokud se budete ostýchat ho vytáhnout z kapsy.
Leoš Novotný
zakladatel a většinový akcionář mezinárodního vlakového a autobusového dopravce Leo Express
Hradišťské gymnázium pro mě bylo opravdu velkou školou života v mnoha ohledech, ale v pozadí naprosté většiny všeho pozitivního stály dva hlavní vlivy – třídní učitel Vladislav Mazůrek, se kterým se několikrát ročně potkávám dodnes (a který i ve svých osmdesáti letech zvládá spát 14 dní ve stanu a klečet v lodi), a také ‚zvyk na kolektiv‘. Zvlášť v dnešní době považuji důraz na společné aktivity, prostřednictvím kterých se mohou lidé poznat a navázat přátelství, za velice důležitý, protože nežijeme v izolaci, a pokud chceme v životě něco dokázat (a vlastně vůbec ‚přežít‘), potřebujeme k tomu také ostatní lidi. Když dnes vidím spoustu společných aktivit, akcí, které gymnázium organizuje, a podporu studentů v jejich mimoškolních aktivitách, mám radost, protože mám za to, že je to nejlepší příprava do života, která je v dnešní době velice náročná a vůbec ne běžná. Takže jestli studovat na Gymnáziu Uherské Hradiště? Kde jinde?!
Pavel Žufan
děkan Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně
Náš zeměpisář pan profesor Mazůrek nám říkával: „Vlastní zážitky. Ty jediné vám nikdo nesebere ani neznárodní.“ Snažím se té rady držet.
Štěpán Hulík
filmový historik, dramaturg a scenárista
Na gymnáziu je neocenitelné to, že nabízí všeobecné vzdělání a svým absolventům tak tolik důležitý přehled a jazykovou vybavenost. Toto vysoká škola neumí, její role je jiná, specializační. V poslední době je však stále více důležitá mezinárodní spolupráce mezi jednotlivými vědními obory a zde se právě ukazuje, že schopnost domluvit se a přemýšlet v souvislostech je naprosto klíčová.
Tomáš Horák
docent na Fakultě dopravní ČVUT v Praze