Anja Bunzel

Nahoru Kontakt

Dr Anja Bunzel
Oddělení muzikologie
A Puškinovo náměstí 447/9, 160 00 Praha 6
E bunzel.at.udu.cas.cz

Nahoru Osobní profil

2019 – dosud oddělení muzikologie ÚDU AV ČR
2019, 2020 hostující přednášející, Kunstuniversität Graz, Rakousko
2017 – 2018 postdoktorand, Maynooth University, Irsko (s podporou Irish Research Council)
2012 – 2019 Occasional Lecturer, Music Department, Maynooth University, Irsko
2012 – 2017 doktorské studium Maynooth University, Irsko (2013–2016 s podporou Irish Research Council)
2010 – 2012 magisterské studium (muzikologie), Freie Universität Berlin, Německo
2007 – 2010 bakalářské studiums (média a komunikace, angličtina, hudební teorie), Freie Universität Berlin, Německo

Nahoru Předmět(y) odborného zájmu

Hudba 19. století, soukromá hudebně-kulturní praxe, německá písňová tvorba (Lied), salónní kultura, hudba a politika, hudba a média, hudba a gender, hudba a kulturní identita, jazz v NDR

Nahoru Současné projekty

  • The Songs of Johanna Kinkel (1810-1858) (Boydell, plánované datum vydání 2020)
  • Nineteenth-Century Salon Music: Analysis in Context, zvláštní tématické číslo časopisu Nineteenth-Century Music Review, co-edice se Susan Wollenberg, plánované datum vydání 2020
  • Musical Repertoire in Private Social Gatherings 1815–1850: Musical Migration and Individuality (Hudební repertoár na soukromých společenských setkáních 1815–1850: hudební migrace a individuality): projekt zahrnuje monografii a kritickou edici
  • Clara and Robert Schumann in Dresden: “Wagner was there, too, who is otherwise always missing when there is music”, in: Clara Schumann Studies, ed. by Joe Davies (CUP, plánované datum vydání 2021)

Nahoru Bibliografie (výběrová)

Knihy

  • Musical Salon Culture in the Long Nineteenth Century, Boydell 2019 (spolueditorka Natasha Loges)

KAPITOLY V KNIHÁCH

  • Johanna Kinkel’s Social Life in Berlin (1836–39): Reflections on Historiographical Sources, in: Anja Bunzel – Natasha Loges (eds.), Musical Salon Culture in the Long Nineteenth Century, Boydell 2019, s. 13–26.
  • Beethoven in the Viennese Salons, in: Glenn Stanley – John Wilson (eds.),  Beethoven in Context (v tisku)
  • Romantic Patriotism – the Building of Reputation: The Case of Robert Schumann’s "Paradies und die Peri", in: Tríona O’Hanlon – Sarac McCleave (eds.), The Reputations of Thomas Moore, University of Rochester Press, 2019
  • Rezeptionsgeschichte ex nihilo: Johanna Kinkel als Balladenkomponistin, in: Sonja Häder – Ulrich Wiegmann (eds.), An der Seite berühmter Männer, Bad Heilbrunn 2017
  • Johanna Kinkel (1810–1858) within the Context of Nineteenth-Century Music Criticism’, in: Teresa Cascudo García-Villaraco (ed.), Nineteenth-Century Music Criticism, Turnhout 2017
  • Johanna Kinkel’s Thurm und Fluth (Opus 19, No. 6): Revolutionary Ideas and Political Optimism in a 19th‐Century Art Song’, in: Nikos Maliaras (ed.), The National Element in Music (konferenční sborník), Athens 201
  • Wellingtons Sieg oder die Schlacht bei Vittoria: Beethoven als Kriegsberichterstatter seiner Zeit?, in: Jascha Barckhan (ed.), Die großen Komponisten II: Von Vivaldi bis Beethoven, Berlin 2012

ČLÁNKY

  • Johanna Kinkel’s "Trinklied für Männerchor": A Reactive Response to Nineteenth-Century Music Criticism?’, The Musicology Review 9, 2016
  • Johanna Kinkel’s Political Art Songs as a Contribution to the Socio-Cultural Identity of the German Democratic Movement during the Late 1840s’, Focus on German Studies 22, 2015
  • Václav Jan Tomášek (1774–1850): A Versatile Lieder Composer?: A Comparative Analysis of Selected Goethe Settings by Carl Friedrich Zelter, Václav Jan Tomášek and Johanna Kinkel, Musicologica Olomucensia 20, 2014 (spolu s Barborou Kubečkovou)
  • Johanna Kinkel’s Pedagogical Approaches as a Socio-Political Mirror of Her Time’, Musicological Explorations 14, 2014

Překlady

  • překlad a kritický komentář: Bodo Bischoff (ed.), Sandor Veress’s Divertimento for Chamber Orchestra, Bern 2013

Nahoru Ostatní významné aktivity (členství, ceny, kurátorská činnost)

  • Členství: Research Foundation for Music in Ireland, TU Dublin, Ireland (od 2019); Maynooth University Arts and Humanities Institute (od 2017); American Musicological Society (od 2015); Deutsche Gesellschaft für Musikforschung (od 2013); Society for Musicology in Ireland (od 2012, od 2014 členka rady); Research Space at An Foras Feasa, Maynooth University (2013–2016)
  • Ceny: SMI Plenary Conference (2019); Goethe-Institut Dublin, Ireland (2019); Mariann-Steegmann-Foundation (grant – náklady na účast na konferenci in Belgrade, Serbia) (2018); Irish Research Council Postdoctoral Fellowship (stipendium na přípravu monografie) (2017–2018); Irish Research Council Postgraduate Research Scholarship (stipendium na dokončení PhD) (2013–2016); konference The European Salon: Nineteenth-Century Salonmusik (získání dotace) (2015); Stiftung Preußischer Kulturbesitz (grantová soutěž Staatsbibliothek zu Berlin) (2015); Society for Musicology in Ireland Travel Grant (grantová soutěž na čtyřtýdenní stáž v Berlíně) (2014).
  • Pořadatelské aktivity:  Musicology Today: 17th Annual Plenary Conference of the Society for Musicology in Ireland, Maynooth University, 28. – 30. 6. 2019; SMI Critical Skills Study Group, únor – červen 2017; Tenth SMI Postgraduate Conference (UCD), SMI Careers Forum (organizátorka), 9. – 10. 12. 2016; Ninth SMI Postgraduate Conference (Trinity College Dublin), SMI Careers Forum (organizátorka a předsedající), 15. –16. 2. 2016; Twelfth SMI Annual Plenary Conference (University College Dublin): organizátorka panelu: Unexplored Goethe Settings in the Late Eighteenth and Early Nineteenth Centuries, 6. – 8. 2015; The European Salon: Nineteenth-Century Salonmusik February–June, Maynooth University, 2. – 4. 10. 201
  • členka redakční rady Studia Musicologica (od 2020)
ÚDU na Facebooku