Previous Next
Tradice, žánr, dějiny DALIBOR TUREČEK Kompetence a výkon, ze kterých vyrůstá tato vskutku monumentální publikace, jsou v kontextu dnešních...
„Přál bych si, aby komparatistika zůstala četbou textů“ Rozhovor s Jiřím Pelánem Jiří Pelán, profesor Univerzity Karlovy, významný romanista, překladatel a literární historik s...
Věčné živé téma DANUTA MUCHOVÁ (přeložil Libor Martinek) V letech 1939–1945 zavraždili nacisté celkem asi šest milionů Židů. Stejným...

 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Badatelské zaměření

České drama a divadlo 2. poloviny 20. století, oblastní divadla v Čechách a na Moravě, divadelní kritika

Studium a stáže

2005–2009 PdF UP, magisterské studium Učitelství pro ZŠ, ČJ–NJ (diplomová práce J. A. Pitínský a jeho tři hry. Ananas. Park. Pokojíček), 2006–2009, FF MU, Kabinet divadelních studií při semináři estetiky, Teorie a dějiny divadla (bakalářská práce Působení Petra Veselého na postu uměleckého šéfa Městského divadla Zlín v letech 1997–2000), 2010–2016 FF MU, Katedra divadelních studií, Teorie a dějiny divadla, filmu a audiovizuální kultury (disertační práce Divadelní režisér Karel Novák (1916–1968)).

Zaměstnání

2012–2014 lektorka dramaturgie a archivářka v Městském divadle Zlín, 2014–2017 výkonná redaktora časopisu Theatralia (KDS FF MU), 2016–dosud odborná asistentka Katedry divadelních studií (FF MU), od 2017 pracovnice Oddělení 20. století a literatury současné, členka Týmu výzkum moderního českého divadla..

Výběrová bibliografie

Knihy:

Divadelní režisér Karel Novák (1916-1968). Brno: Masarykova univerzita, 2017. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-8777-4.

Městské divadlo Zlín. 70 sezon. Zlín: Městské divadlo Zlín, 2015. ISBN 978-80-260-8778-6; s M. Sladkowskim.

 

Studie:

Poválečný režisérismus aneb Špatný poměr k autorovi. In: A. Merenus, I. Mikulová, J. Šotkovská (eds.):Text a divadlo. Praha: Academia 2019, s. 176-183.

Langer, František. Velbloud uchem jehly. Veselohra o třech dějstvích. Theatralia : revue současného myšlení o divadelní kultuře Roč. 22, 1 - Supplementum (2019), s. 31-39.

Dvojjediný Dodo Gombár. Režisér jako autor – autor jako režisér. Program k inscenaci Žítkovské bohyně, Městské divadlo Brno, 2017, s. 59–78.

Příběhy obyčejných šílenství. Theatralia. 2017. s. 159–161, 3 s. č. 1.

Subjektivní versus objektivní: Konference o kritice. Theatralia. 2017, č. 1, s. 184–187.

Režijní profil Aloise Hajdy I. – Inscenační tvorba z let 1953-1971. Theatralia. 2015, č. 1, s. 165–167.

Jana Patočková (ed.). Eva Uhlířová: Vůle k tvorbě. Theatralia. 2013, roč. 16, č. 1, s. 162–164.

Ziedonis a vesmír. Svět a divadlo. 2012, roč. 23, č. 1, s. 54–56.

Dobro a zlo v rukou Gombárových. Svět a divadlo. 2009, roč. 20, č. 5, s. 29–38.