Aktualizováno 01. 03. 2021
V návaznosti na
Mimořádné opatření vydané MZČR dne 26. 2. 2021 a za účelem zajištění bezpečného pracovního prostředí, vydává ředitelka ÚEM následující pokyn:
Ve všech vnitřních prostorech ÚEM platí povinnost:
-
mít zakrytá ústa i nos respirátorem či jiným ochranný prostředkem bez výdechového ventilu s filtrační účinností alespoň 94% (tzn. třídy FFP2 / KN 95 / FFP3) nebo zdravotnickou obličejovou maskou (též označovanou jako „jednorázová chirurgická rouška“),
-
použít dezinfekci rukou při vstupu do budovy
Do odvolání platí zákaz vstupu do vnitřních prostor ÚEM veřejnosti, vyjma zaměstnanců ÚEM, externích spolupracovníků a návštěv se souhlasem vedení/vedoucích pracovníků oddělení.
Zákaz vstupu platí také pro výše uvedené subjekty (tzn. zaměstnance ÚEM, spolupracovníky a návštěvy ) v případě, kdy :
-
pociťují příznaky virového onemocnění (tzn. zvýšená teplota, rýma, kašel, bolest hlavy, bolest kloubů, celková slabost a schvácenost, aj.) nebo se tyto příznaky objevily u jiného člena společné domácnosti a to po dobu 14 dnů od prvotních příznaků,
-
byli v přímém kontaktu s osobou (aktuálně) pozitivně testovanou na COVID-19, a to po dobu 14 dnů od posledního kontaktu s touto osobou nebo po dobu nařízené karantény Krajskou hygienickou stanicí (je-li doba delší než 14 dnů),
-
byli pozitivně testovaní na COVID-19 a to po dobu nařízené izolace Krajskou hygienickou stanicí nebo do ukončení léčby, minimálně však 14 dnů.
Ve výše uvedených případech je zaměstnanec ÚEM povinen o této skutečnosti neprodleně informovat svého nadřízeného a domluvit se společně na dalším postupu (práci z domova, aj.), stejně tak informovat všechny své kolegy, se kterými byl v nedávné době v přímém kontaktu.
Tito kolegové pak taktéž informují své nadřízené a zůstanou z preventivních důvodů doma na home office (po dobu karantény, tj. 14 dnů) nebo po dobu dočasné pracovní neschopnosti.
Kromě výše uvedených povinností a zákazů doporučuji:
-
Tam, kde je to možné, rozdělit zaměstnance do skupin, které se budou na pracovišti střídat dle stanoveného harmonogramu. Stanovení harmonogramu je v gesci vedoucích pracovníků oddělení. Je nutné zajistit, aby se jednotlivé skupiny zaměstnanců na pracovišti vzájemně nesetkávaly (např. skupina č. 1 - liché týdny, skupina č. 2 – sudé týdny).
-
Zaměstnancům, kteří patří do některé z více ohrožených skupin, tzn. osoby s vážným chronickým onemocněním, oslabenou imunitou, vyššího věku apod., zvážit home office po dobu trvání nepříznivé epidemiologické situace.
-
Omezit v maximální možné míře: setkávání zaměstnanců (převést nezbytná jednání na on-line formu), návštěvy THS, docházení návštěv a externích spolupracovníků na ÚEM.
-
Zodpovědně dodržovat veškerá epidemiologická opatření i mimo pracoviště ÚEM
-
(dle nařízení MZČR a Vlády ČR).
-
Využít v maximální možné míře možnosti testování.
Současně žádám o zvážení návštěv sekretariátu, který je Vám plně k dispozici v nezbytných případech.
Výše uvedená opatření vycházejí převážně z Mimořádných opatření MZČR a vládních nařízení. V případě, že dojde ke zpřísnění / rozvolnění těchto nařízení (opatření), upozorňuji, že platí aktuálně vydaná vládní nařízení (opatření).
Tento pokyn vstupuje v platnost a účinnost dnem 1. 3. 2021.
Ing. Miroslava Anděrová, CSc., ředitelka, v. r.