Previous Next
Workshop k projektu Umění — gesto — argument LUKÁŠ HOLEČEK Může být meziválečná umělecká situace stále ještě výzvou pro komplexně zaměřený vědecký výzkum? Jaká...
Metodika literární bibliografie JAROMÍR KUBÍČEK V každém čísle časopisu Česká literatura najdeme na konci poměrně obsáhlý oddíl nazvaný Z přírůstků...
Křižovatka bez dopravního značení LADISLAV FUTTERA Jaká kritéria by měla splňovat práce, která má ambice stát se učebnicovým textem, tedy jednou ze...

knihy-kupovati

 Publikace Jiřího Trávníčka a Zdeňka Šimečka Knihy kupovati... mapuje dějiny knižního trhu zasazené do kontextu kulturních, ale také obecných dějin v českých zemích. Prostor dostává i kontext německý, židovský a slovenský. Popisuje fungování jednotlivých segmentů trhu, charakterizuje jeho čelné instituce, jako jsou nakladatelství, knihkupectví, tiskárny (a místy rovněž knihovny), i  jeho významné osobnosti. Poslední titul stejného zaměření v Čechách vyšel v roce 1927.