Aktuální opatření v souvislosti s epidemií koronaviru

Aktualizace: 24. 5. 2021

Nadále budou dodržována aktuální bezpečnostní nařízení vyhlašovaná vládou ČR (https://www.vlada.cz). Na ÚT zůstávají v platnosti zejména tato opatření:

  • Ve spolupráci s vedoucími útvarů je nařizována zaměstnancům práce z domova v maximální možné míře (od 29. 10. 2020 do odvolání),
  • provozní doba v ústavu se omezuje na dobu od 6:00 do 22:00 včetně víkendů (od 3. 12. 2020 do odvolání),
  • povinné nošení respirátorů (kategorie FFP2 nebo vyšší) při pobytu ve společných prostorách ústavu (od 25. 2. 2021 do odvolání),
  • pravidelná dezinfekce rukou, a to zejména při vstupu do budovy (v budově ÚT jsou za tímto účelem rozmístěny nádobky s dezinfekcí),
  • v případě pozitivního testování na COVID-19 nutnost informovat svého vedoucího a vedoucího technicko-hospodářského úseku,
  • zákaz zahájení všech služebních cest, zahraničních i domácích, výjimku může udělit pouze ředitel,
  • při návratu ze zahraničí je nutné bezodkladně kontaktovat vedoucího oddělení,
  • po návratu z dovolené v zahraničí nutnost čerpat dovolenou, případně neplacené volno v ČR v minimální délce jeden týden (od 21. 9. 2020 do odvolání)
  • důsledné zapisování přítomnosti na pracovišti do docházkových knih oddělení.

Povinné pravidelné testování na pracovišti

Podle nařízení Ministerstva zdravotnictví musí být všichni zaměstnanci přítomní na pracovišti pravidelně testováni na COVID-19. Testování se týká všech zaměstnanců ÚT kromě níže uvedených výjimek:

  1. zaměstnanců, kteří obdrželi první dávku vakcíny proti COVID-19 před více než 21 dny (pokud byli očkováni vakcínou, u níž je schválené očkování dvěma dávkami) – tuto skutečnost musí zaměstnanec prokázat, např. kartičkou se záznamem o prvním očkování,
  2. zaměstnanců, kteří nemoc prodělali a u nichž od prvního pozitivního testu neuplynula doba delší než 180 dnů – tuto skutečnost musí zaměstnanec prokázat,
  3. zaměstnanců, kteří mají potvrzení o negativním PCR či antigenním testu, které není starší než 7 dnů,
  4. zaměstnanců pracujících z domova.

Zaměstnanci, kterých se týká testování, se po příchodu do práce mezi 8 a 14.30 dostaví do zasedací místnosti A, kde obdrží další pokyny. Testování se provádí v pravidelných týdenních intervalech. V případě práce z domova nebo dovolené se test neprovádí, po návratu na pracoviště se však musí zaměstnanec ihned po příchodu na pracoviště otestovat.

Testování na pobočkách v Plzni a Novém Kníně zajistí vedoucí poboček testy dodanými z ÚT v Praze. Na detašovaných pracovištích na vysokých školách testování zajistí školy.


Opatření pro pobyty v rekreačním a školicím středisku Mariánská

Ředitel Ústavu termomechaniky AV ČR dále vyhlašuje tato opatření upravující provoz rekreačního a školicího střediska na Mariánské:

  • S platností od 13. října 2020 až do 31. května 2021 jsou zrušeny veškeré pobyty ve školicím a rekreačním středisku Mariánská.
  • Pro ubytování od 1. června 2021 platí do odvolání následující opatření:
    • Ubytovány mohou být pouze osoby bez klinických příznaků onemocnění COVID-19.
    • Před nástupem ubytování musí objednavatel předložit správci střediska:
      • úplný seznam všech ubytovaných, včetně dětí,
      • telefonní číslo, na kterém ho bude možno v době pobytu v případě potřeby kontaktovat,
      • čestné prohlášení, ve kterém potvrdí, že všichni účastníci od 6 let věku včetně splňují některou z těchto podmínek:
        • mají dokončené očkování proti onemocnění COVID-19 a nebo uplynulo minimálně 22 dní a maximálně 90 dní od podání první dávky očkovací látky,
        • prodělali laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19, uplynula jim doba nařízené izolace a od prvního pozitivního RT-PCR nebo POC antigenního testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 neuběhlo více než 180 dnů,
        • mohou se prokázat negativním RT-PCR nebo antigenním testem na přítomnost viru SARS-CoV-2 ne starším než 48 hodin; při pobytu delším než 7 dní bude třeba si na místě udělat samotest vždy po uplynutí 7 dnů pobytu; v případě pozitivního výsledku je nutné okamžitě tuto záležitost telefonicky oznámit správci střediska a všechny osoby uvedené ve výše uvedeném seznamu ubytovaných bezodkladně opustí zařízení.
    • Ve středisku je potřeba dbát zvýšených hygienických opatření. U úklidových prostředků bude k dispozici dezinfekční prostředek na mytí podlahy a ostatních povrchů. Při odjezdu je nutné využité prostory (i společné) důkladně umýt a vydezinfikovat.
    • U obou vchodů do střediska bude k dispozici dezinfekční gel na ruce.
    • Doporučujeme ve středisku omezit společné akce různých rodin a skupin ubytovaných.
    • Při pobytu je potřeba dodržovat také aktuální mimořádná opatření proti šíření onemocnění COVID–19 vydaná MZ ČR.
    • Až do odvolání se nesmí používat sauna.
    • Přítomnost psů je v zařízení zakázána.
    • Správce střediska má pravomoc při porušení těchto opatření viníka ze střediska vykázat.

Tipy pro práci z domova

Přehled služeb, které můžete využít k zefektivnění práce z domova:

Videokonference a chat:

Whereby.com. Bezplatná online služba, jednoduché použití. Nevyžaduje instalaci, stačí prohlížeč internetu. Jeden z účastníků videokonference musí mít zřízenu virtuální konferenční místnost. K vytvoření místnosti je třeba se registrovat. V místnosti mohou konverzovat 2 účastníci po neomezenou dobu, nebo 50 účastníků až 45 minut. Do konference se vstupuje prostým zadáním adresy místnosti. Lze sdílet obrazovku s ostatními účastníky a zasílat rychlé zprávy (chat).

Pozn.: Pro náročnější pracovní použití lze využít další bezplatné služby, např. Google Hangouts, Microsoft Teams, Webex (aktuálně až pro 100 účastníků v bezplatné variantě), GoToMeeting nebo Zoom. Tyto služby nabízejí více možností, ale jsou poněkud složitější na nastavení a naučení. Zejména pro soukromé použití se dobře hodí Skype.

 

Cloudová úložiště:

Disk Google: 15 GB v cloudovém úložišti zdarma ke každému účtu Google (možno zřídit i na ústavní emailovou adresu), možnost sdílení dokumentů, zálohování počítačů/zařízení.

OneDrive: 5 GB v cloudovém úložišti zdarma od Microsoftu ke každému účtu, stejné služby jako Disk Google.

NextCloud (OwnCloud): Bezplatné řešení ÚT. O přístup je nutno požádat Útvar informačních technologií.

 

Řízení projektů:

Asana: Bezplatná online služba. Umožňuje zadávat úkoly kolegům, sledovat jejich průběh, zadané úkoly umí rozesílat mailem.

Trello: Jednoduchá a přehledná online služba umožňující řízení pracovního týmu i v bezplatné variantě.