Previous Next
Imagologická studia cestopisu — podnět pro literární historii žánru VERONIKA FAKTOROVÁ Cestopis patří k žánrům, jejichž historie je velmi dlouhá a rozmanitá. V průběhu věků se v něm...
Literatura v mediální expozici MARIANA PROUZOVÁ Jaká konceptuální krajina nám vyvstává před očima, soustředíme-li pozornost k mediální povaze literatury?...
Transkulturní literární dějiny? INGEBORG FIALOVÁ-FÜRST Kniha, pěkná na první i druhý pohled — velmi vydařená graficky i knihařsky a zajímavá a podnětná...

knihy-kupovati

 Publikace Jiřího Trávníčka a Zdeňka Šimečka Knihy kupovati... mapuje dějiny knižního trhu zasazené do kontextu kulturních, ale také obecných dějin v českých zemích. Prostor dostává i kontext německý, židovský a slovenský. Popisuje fungování jednotlivých segmentů trhu, charakterizuje jeho čelné instituce, jako jsou nakladatelství, knihkupectví, tiskárny (a místy rovněž knihovny), i  jeho významné osobnosti. Poslední titul stejného zaměření v Čechách vyšel v roce 1927.