- 2021 (1)
- 2020 (32)
- Prosinec (1)
- Říjen (2)
- Září (1)
- Srpen (2)
- Červenec (2)
- Červen (4)
- Květen (3)
- Duben (6)
- Makroekonomická politika v časech koronavirové epidemie
- Serologické testy na protilátky covid-19: K čemu nám mohou být dobré
- Využití technologie Bluetooth pro trasování šíření covid-19
- Kurzarbeit: zahraniční zkušenost s dotováním zkrácené pracovní doby
- Dodržování zákazů v době koronaviru: vymáhání musí být cílené efektivně
- Sběr osobních údajů pro chytré trasování COVID-19: Jak lidi motivovat a neodradit
- Březen (11)
- Jak komunikovat vládní krizová opatření? Často je opakovat
- Jak komunikovat s veřejností? Poznatky behaviorální ekonomie v boji proti COVID-19
- Iniciativa Model antiCOVID-19 pro ČR
- Přehled zahraničních testovacích praxí: ekonomicko-statistická perspektiva
- Přístup domácností k nákaze a vládním opatřením: Aktuálně z terénu
- Lekce behaviorální ekonomie v prevenci: jak také bojovat s covid-19
- Testování na covid-19: pozor na více škod než užitku
- Insolvence v časech koronaviru: návrh dočasných změn insolvenčního zákona
- Pomoc státu firmám na udržení zaměstnanosti: rychlá, jednoduchá, ekonomicky smysluplná
- Ekonomický šok, jaký svět neviděl: ekonomiku musíme rychle zmrazit a pak ji znovu probudit
- Ekonomie společenského odstupu pro každého: případ Covid 19
30. 3. 2020 IDEA anti COVID # 9 | Autor: Vojtěch Bartoš
Komunikace s veřejností je v době epidemie klíčová, behaviorální ekonomie nabízí poznatky, které by mohly v dané situaci pomoci. Důvěra veřejnosti ve vládu a její informace je zásadní. Důvěru může posílit transparentnost a přiznání případných chyb. Ztráta důvěry vede k nepředvídatelnému chování populace.
Nejistota a nejasné či nedůvěryhodné informace zvyšují tlak na veřejnost. Další stres společnost zatěžuje. Pravidelné denní briefingy vlády a krizového štábu mohou být dobrým zdrojem informací a zároveň mohou korigovat očekávání ve společnosti. Čekání na obsah mimořádně svolané tiskové konference vede k nepředvídatelnému chování populace.
Informace je potřeba sdělovat jednoduchým jazykem. Lidé potřebují novým nařízením rychle porozumět. Na právní formulace nemají čas a mentální kapacitu.
Celá studie v listovací verzi je ke čtení zde Jak komunikovat s veřejností? Poznatky behaviorální ekonomie v boji proti covid-19
Celý text ve formátu PDF je ke stažení ZDE.