- 2021 (1)
- 2020 (32)
- Prosinec (1)
- Říjen (2)
- Září (1)
- Srpen (2)
- Červenec (2)
- Červen (4)
- Květen (3)
- Duben (6)
- Makroekonomická politika v časech koronavirové epidemie
- Serologické testy na protilátky covid-19: K čemu nám mohou být dobré
- Využití technologie Bluetooth pro trasování šíření covid-19
- Kurzarbeit: zahraniční zkušenost s dotováním zkrácené pracovní doby
- Dodržování zákazů v době koronaviru: vymáhání musí být cílené efektivně
- Sběr osobních údajů pro chytré trasování COVID-19: Jak lidi motivovat a neodradit
- Březen (11)
- Jak komunikovat vládní krizová opatření? Často je opakovat
- Jak komunikovat s veřejností? Poznatky behaviorální ekonomie v boji proti COVID-19
- Iniciativa Model antiCOVID-19 pro ČR
- Přehled zahraničních testovacích praxí: ekonomicko-statistická perspektiva
- Přístup domácností k nákaze a vládním opatřením: Aktuálně z terénu
- Lekce behaviorální ekonomie v prevenci: jak také bojovat s covid-19
- Testování na covid-19: pozor na více škod než užitku
- Insolvence v časech koronaviru: návrh dočasných změn insolvenčního zákona
- Pomoc státu firmám na udržení zaměstnanosti: rychlá, jednoduchá, ekonomicky smysluplná
- Ekonomický šok, jaký svět neviděl: ekonomiku musíme rychle zmrazit a pak ji znovu probudit
- Ekonomie společenského odstupu pro každého: případ Covid 19
Témata
Autoři
- Bartoš Vojtěch
- Bičáková Alena
- Boháček Radim
- Dušek Libor
- Federičová Miroslava
- Hanousek Jan
- Hrendash Taras
- Janský Petr
- Jurajda Štěpán
- Kalíšková Klára
- Korbel Václav
- Kozubek Stanislav
- Krajčová Jana
- Macháček Vít
- Münich Daniel
- Palguta Ján
- Pertold Filip
- Pertold-Gebicka Barbara
- Protivínský Tomáš
- Šatava Jiří
- Ščasný Milan
- Schneider Ondřej
- Semerák Vilém
- Sidorkin Oleg
- Škoda Samuel
- Smolka Vladimír
- Šoltés Michal
- Srholec Martin
- Švejnar Jan
- Zapletalová Lucie
- Zvěřinová Iva
Smolka Vladimír
Platy učitelů v roce 2019: Blýská se na lepší časy?
Daniel Münich, Vladimír Smolka
Studie 3 | 2020
Relativní úroveň učitelských platů vůči ostatím vysokoškolsky vzdělaným zaměstnancům je v Česku dlouhodobě nízká. Ta ale určuje atraktivitu učitelské profese a zájem o ní. Tato studie je založena na národních údajích za rok 2019. Průměrný plat učitelů základních škol v roce 2019 dosáhl 123,5 % průměrného platu v ekonomice, oproti 114,3 % v roce 2018.
Dopady zvyšování minimální mzdy v letech 2013-2017 na zaměstnanost a mzdy
Jakub Grossmann, Štěpán Jurajda, Vladimír Smolka
Studie 4 | Duben 2019
Tato studie zkoumá kauzální dopady nárůstů minimální mzdy v ČR v letech 2013–2017 na zaměstnanost nízko-výdělečných pracovníků podnikatelského sektoru. Studie ukazuje, že nárůsty minimální mzdy neměly výraznější negativní dopad na zaměstnanost. Zároveň však měly pozitivní efekt na růst mezd.
Platy českých učitelů zůstávají velmi nízké
Daniel Münich, Vladimír Smolka
Krátká studie | Září 2016
Tato studie ukazuje, že navyšování učitelských platů i v roce 2015 stěží drželo krok s růstem platů ostatních vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců veřejného a soukromého sektoru. Nepříznivá relativní platová situace českých učitelů se tak za posledních deset let v podstatě nezměnila.