Zapletalová Lucie

Maminka, nebo školka? Dopady prodloužení čerpání rodičovského příspěvku na budoucí vzdělání a pracovní uplatnění dětí

Alena Bičáková, Klára Kalíšková, Lucie Zapletalová

Studie 6 | 2021

Děti, které nastoupily po reformě rodičovského příspěvku z roku 1995 do mateřské školy až po čtvrtých narozeninách, byly ve studiu a v práci méně úspěšné než ty, které zůstaly ve výlučně domácí péči jen do tří let.

Studie | Abstrakt

Komu školka (ne)pomůže? Zkušenosti ze série reforem předškolní péče v Německu

Filip Pertold, Lucie Zapletalová

Studie 6 | Červenec 2018

Tato studie shrnuje klíčová zjištění tří výzkumů kauzálních dopadů poměrně nedávné expanze dostupnosti institucionální předškolní péče v Německu na osobnostní rozvoj dětí.

Studie, Abstrakt

Vrána k vráně sedá aneb důležitost oboru studia při výběru partnera

Alena Bičáková, Štěpán Jurajda, Lucie Zapletalová

Studie 11 | Červenec 2017

Tato studie zkoumá doposud zcela opomíjený aspekt výběrového párování v dimenzi studijních oborů. Studie mapuje, do jaké míry jsou v jednotlivých zemích EU páry tvořeny lidmi, vystudovanými ve stejném oboru.

Studie, Abstrakt

Platy učitelů českých základních škol: setrvale nízké a neatraktivní

Daniel Münich, Mária Perignáthová, Lucie Zapletalová, Vladimír Smolka

Studie 4 | Září 2015

Platy učitelů českých základních veřejných škol v relativním srovnání s platy vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců patří dlouhodobě k nejnižším mezi třicítkou nejrozvinutějších zemí světa.

Studie, Abstrakt

Bodový systém a jeho vliv na počet smrtelných nehod

Josef Montag, Lucie Zapletalová

Studie 2 | Květen 2015

Studie shrnuje výsledky kvantitativního vyhodnocení dopadů zavedení bodového systému v roce 2006 na počty smrtelných dopravních nehod v České republice. Zákon zavedl nejen bodový systém, ale zvýšil i pokuty za přestupky a rozšířil pravomoci dopravní policie.

StudieAbstrakt