Náhodné kmitání prutových konstrukcí způsobené kombinací pohyblivého zatížení a větru
Hlavní řešitelé: Prof. Yong-Dar Yau (Tamkang University-Taiwan), Ing . Shota Urushadze (ITAM)
Řešitelé: doc. Ing. S. Pospíšil, Ph.D., Ing. R. Král, Ph.D., Ing. A. Buljac, prof. Ing. S. Kuznetsov, Dr.Sc.
Zatížení větrem v kombinaci s pohybujícím se zatížením, která působí na mostech nebo jejich nosných částech je vážným problémem s ohledem na stále rostoucí požadavky; delší rozpětí, lehčí konstrukce a vyšší odolnost. Společný výzkumný projekt bude zaměřen na teoretický vývoj a výpočetní metody aplikované na prismatických nosníkových konstrukcích, na které působí náhodného zatížení pohybujících se vozidel v kombinaci s větrem. Řešení problému se bude opírat o experimentální výzkum na problémově orientovaných modelech prováděných v aerodynamickém tunelu s mezní atmosférickou vrstvou, který vytvoří reálný základ pro numerické simulace aerodynamických koeficientů nutných ke stanovení interakce mezi konstrukcí a větrem. Vzhledem k povaze těchto koeficientůvztlaku a aerodynamického momentu, jsou výsledné rovnice charakterizující interakci mezi vozidlem a konstrukcí vázané a nestacionární a jejich řešení vyžaduje intenzivní numerické procedury, které faktorizuje a aktualizuje systémové matice v každém časovém kroku dynamické analýzy.
Left-Experimental set-up. |
Right- Model of the traffic on the bridge. |