Previous Next
O normalizačních hadech a scholastických žebřících DOUBRAVKA OLŠÁKOVÁ Libora Oates-Indruchová, socioložka, která se zaměřuje na pozdní socialistickou kulturu a gender,...
Střední Evropa jako transatlantický mýtus, konstrukt, velké vyprávění — a přece relevantní JAN MATONOHA Z hlediska pojetí střední Evropy (dále jen SE) je centrální myšlenkou knihy Jessie Labovové skutečnost, že...
Homiletika napříč staletími ANNA KOPOVÁ Kázání, řeč, homilie — dnes až na výjimky zcela marginalizovaný žánr, který největšího rozmachu dosáhl v...

Některé školy byly opět nuceny přejít na distanční výuku, a tak se tři ústavy Akademie věd ČR dohodly na pokračování jarního projektu „Pozvěte si vědce do výuky“. Ústav pro českou literaturu AV ČR nabízí středním školám řadu témat od národního obrození přes literární teorii až po politickou korektnost.

Chcete svým studentům představit současné německojazyčné drama? Seznámit je s kompozicí literárního díla? Nebo by vás zajímaly spíše otázky genderu či politická korektnost v české literatuře?

Soupis témat, o něž se s vámi rádi podělíme, najdete ve sdílené tabulce. Vyberte si a oslovte e-mailem přímo vědkyni nebo vědce, kteří se danou problematikou zabývají.

 

Nabídka témat (sdílená tabulka)

 

Pomocnou ruku a možnost vysvětlit probíranou látku odborníky nabízejí i Astronomický ústav a Geofyzikální ústav Akademie věd ČR.

 

Tisková zpráva

 

Pozvěte si vědce do výuky i na podzim