Previous Next
O normalizačních hadech a scholastických žebřících DOUBRAVKA OLŠÁKOVÁ Libora Oates-Indruchová, socioložka, která se zaměřuje na pozdní socialistickou kulturu a gender,...
Střední Evropa jako transatlantický mýtus, konstrukt, velké vyprávění — a přece relevantní JAN MATONOHA Z hlediska pojetí střední Evropy (dále jen SE) je centrální myšlenkou knihy Jessie Labovové skutečnost, že...
Homiletika napříč staletími ANNA KOPOVÁ Kázání, řeč, homilie — dnes až na výjimky zcela marginalizovaný žánr, který největšího rozmachu dosáhl v...

Jak učit literární historii na středních školách? Právě tomuto tématu se budou ve středu 13. října od 9 do 12 h věnovat Dalibor Dobiáš, Ladislav Futtera, Matouš Jaluška, Pavel Janoušek a Vendula Rejzlová, moderovat bude Robert Kolár. K diskusi kolegů z Ústavu pro českou literaturu AV ČR se můžete online připojit i vy. 

Pro účast je třeba se registrovat předem. Přihlaste se prosím do 5. října.

registrace

 

Počítáme s tím, že z diskuse pak vznikne výstup pro časopis Český jazyk a literatura. 

 

Debata je součástí letošní Školy českého jazyka a literatury, kterou pořádá Akademie věd ČR, resp. Středisko společných činností AV ČR, ve spolupráci s Ústavem pro jazyk český AV ČR a Ústavem pro českou literaturu AV ČR.

Cílem Školy českého jazyka a literatury pro pedagogy je účastníkům představit zajímavá témata a poslední trendy v českém jazyce a v české literatuře.

 

Diskuse o výuce literární historie na SŠ