Previous Next
O normalizačních hadech a scholastických žebřících DOUBRAVKA OLŠÁKOVÁ Libora Oates-Indruchová, socioložka, která se zaměřuje na pozdní socialistickou kulturu a gender,...
Střední Evropa jako transatlantický mýtus, konstrukt, velké vyprávění — a přece relevantní JAN MATONOHA Z hlediska pojetí střední Evropy (dále jen SE) je centrální myšlenkou knihy Jessie Labovové skutečnost, že...
Homiletika napříč staletími ANNA KOPOVÁ Kázání, řeč, homilie — dnes až na výjimky zcela marginalizovaný žánr, který největšího rozmachu dosáhl v...

Další přednášející v podzimním cyklu Literárněvědného fóra bude v úterý 12. října od 17 hodin Fedora Parkmann z Ústavu dějin umění AV ČR. Věnovat se bude výstavám sociální fotografie skupiny film-foto ve 30. letech. Srdečně zveme!

Anotace přednášky

Spánek nezaměstnaného, pohled na střechy Staré Paříže a silueta továrního komína: tato tři fotografická znázornění jedné sociální reality – života pracujících a nejchudších – byla představena na dvou výstavách sociální fotografie pořádaných skupinou film-foto Levé fronty v letech 1933 a 1934 v Praze a Brně. Spolu se stovkami dalších prací českých i zahraničních vystavovatelů měly tyto snímky prokázat, že tvůrčí záměr a společensko-politický obsah se vzájemně nevylučují, nýbrž naopak mohou k sobě najít cestu uvnitř nového revolučního fotografického umění. Přednáška se bude věnovat problémům, kterým skupina film-foto čelila, když se snažila spojit svobodný umělecký projev se sociálně a politicky působivým obsahem svých fotografií.

 

Přednáška se uskuteční v horním sále pražské budovy Ústavu pro českou literaturu AV ČR, sledovat ji můžete i na našem YouTube kanálu, kde pak bude k dispozici záznam.

 

Přednáška Fedory Parkmann