Matějů, Petr, Blanka Řeháková, Natalie Simonová. 2004. „Has Participation in Higher Education Widened after the Demise of Communism?“ Pp. 1-16 in Růžička, R., J. H. Ballantine, J. A. Ruiz San Román. Key Contexts for Education and Democracy in Globalising Societies. Praha: Agentura Action. ISBN 80-86742-05-9.
The primary aim of the paper is to compare the development of inequality in access to higher education during the communist and post-communist regimes by testing hypotheses about the effects of economic and cultural dimensions of socio-economic background and gender on the odds of making the transition between secondary and tertiary education.
Prvořadým cílem této studie je porovnání vývoje nerovnosti v přístupu k vyššímu vzdělání v komunistických a postkomunistických režimech na základě ověření hypotéz o vlivu ekonomických a kulturních aspektů socioekonomického prostředí a genderu na pravděpodobnost přechodu ze sekundárního na terciární vzdělání.
Left
Autoři:
Oddělení:
Témata:
sociální nerovnosti
transformace
vzdělání
Facebook
Twitter
Tweets by Sociologicky
Newsletter