Soubor studií analyzujících funkce vyprávění v literatuře, historii, filozofii, výtvarném umění, filmu a komiksu. Hledá odpovědi na následující otázky: Komu patří voice-over, hlas filmového vypravěče, kterého nikdy nespatříme? Kdo obývá komiksový Marvelverse a jak nám k pochopení jeho povahy napomůže teorie fikčních světů? Je možné, aby bylo literární vyprávění použito jako důkazní materiál v soudním řízení? Jak se v postmoderním psaní uplatňuje tradiční žánr ekfráze? Proč stojí za to trvat na rozlišení mezi literárním a historiografickým narativem? Jak poznáme nespolehlivého vypravěče a proč si ho někteří spisovatelé tak oblíbili? Jakým způsobem přispívá vyprávění k utváření individuální i kolektivní identity?
Previous
Next
O normalizačních hadech a scholastických žebřících
DOUBRAVKA OLŠÁKOVÁ
Libora Oates-Indruchová, socioložka, která se zaměřuje na pozdní socialistickou kulturu a gender,...
Střední Evropa jako transatlantický mýtus, konstrukt, velké vyprávění — a přece relevantní
JAN MATONOHA
Z hlediska pojetí střední Evropy (dále jen SE) je centrální myšlenkou knihy Jessie Labovové skutečnost, že...
Homiletika napříč staletími
ANNA KOPOVÁ
Kázání, řeč, homilie — dnes až na výjimky zcela marginalizovaný žánr, který největšího rozmachu dosáhl v...
![O normalizačních hadech a scholastických žebřících](https://webarchiv.lib.cas.cz:443/wayback/20230902005147im_/https://service.ucl.cas.cz/images/stories/loga/ceska-literatura-v-siti-204x50.jpg)
![Střední Evropa jako transatlantický mýtus, konstrukt, velké vyprávění — a přece relevantní](https://webarchiv.lib.cas.cz:443/wayback/20230902005147im_/https://service.ucl.cas.cz/images/stories/loga/ceska-literatura-v-siti-204x50.jpg)
![Homiletika napříč staletími](https://webarchiv.lib.cas.cz:443/wayback/20230902005147im_/https://service.ucl.cas.cz/images/stories/loga/ceska-literatura-v-siti-204x50.jpg)