Oddělení umění 19.-21. století
tel: +39 349 842 3431
e-mail: balbi@udu.cas.cz
Vědecká pracovnice Oddělení umění 19.-21. století a Centra pro výzkum fotografie
Camilla Balbi získala doktorát na oboru Vizuální a mediální studia na IULM univerzitě v Miláně s dizertační prací "Erwin Panofsky on the Modernity: Painting, Photography, Film".
Ve školním roce 2020/2021 byla hostující studentkou na katedře německých studií na New York University.
Je spoluřešitelkou grantového projektu Matrix fotomechanických reprodukcí: dějiny vzdáleného přístupu k umění.
Oblastí jejího zájmu jsou průniky mezi mediálními postupy a různými uměleckými jazyky. Mezi hlavní směry jejího výzkumu patří německo-židovská teorie umění počátku dvacátého století a historie a teorie fotografie. Vedle toho píše a věnuje se politickému umění a excentrickým vizuálním kulturám se zaměřením na zvláštnosti židovského, ženského a queer pohledu. V minulosti pracovala jako výzkumná pracovnice v Itálii pro Izraelské muzeum v Jeruzalémě, spolueditovala knihu „Umberto Eco and the Arts“ (2022) a působila jako umělecká kritička pro mezinárodní časopis Flash Art.
Nejvýznamnější odborné výstupy:
Camilla Balbi, Das ist der Teufel sicherlich!, Erwin Panofsky on Photography, in: Andrea Chiurato (ed.), Transmedialità e Crossmedialità Nuove Prospettive, Milano 2023, pp. 99-121.
Camilla Balbi – Anna Calise, The (theoretical) elephant in the room. Overlooked iconological assumptions the in computer vision analysis of art images, Signata-Annales des sémiotiques/14, 2023 (přijato k publikaci).
Camilla Balbi, Shifting Paradigms — Mexico in color: Ellen Auerbach’s exile photography, Itinera/ 23, 2022, pp. 115–130.
Camilla Balbi – Federico Cantoni, The Hell Of The Border: Ghosts And Visions In Carne Y Arena, Orillas 11, 2022, pp. 338–350.
Camilla Balbi, The Museum as Theory. Notes for a critical reading of the Hannover’s Landesmuseum, Cultura tedesca/Deutsche Kultur 63, 2022, pp. 181–201.
Camilla Balbi – Anna Luigia De Simone, Umberto Eco Critical Biography, Umberto Eco sull’arte, La Nave di Teseo, Milano 2022.
Camilla Balbi, Fake or Fortune? Alexander Dorner and the Weimar Reproduction Debate, Venezia Arti 30, 2021, pp. 87–95.
Camilla Balbi, Jenny Holzer’s 2020: New York, activism, and collective mourning. Again, VCS, Visual Culture Studies 2, 2020, pp. 245–266.
Aktuální projekty:
Matrix fotomechanických reprodukcí: dějiny vzdáleného přístupu k umění (Lumina Quaeruntur, 2023-2027, spoluřešitelka)