Oddělení muzikologie
tel: +420 220 303 937
e-mail: jonasova@udu.cas.cz
Vědecká pracovnice Oddělení muzikologie.
Studovala hudební vědu na FF UK (PhD. 2008) a teologii na KTF UK (Mgr. 1997). Od 1999 pracovala v Ústavu hudební vědy AV ČR, 2003‒2018 v Kabinetu hudební historie Etnologického ústavu AV ČR. Od ledna 2019 je vědeckou pracovnicí ÚDU AV ČR se zaměřením na život a dílo W. A. Mozarta, dobovou recepci jeho díla, výzkum italské opery 18. století s přesahem do 19. století, výzkum chrámové hudby 18. století. Systematicky zkoumá mozartovskou produkci pražských kopistických dílen a její šíření do evropských zemí. K tomu absolvovala řadu stipendijních pobytů: 2000 na Facoltà di Paleografia e Filologia musicale v Cremoně (Ministero degli Affari Esteri), 2002–2003 na Freie Universität v Berlíně (DAAD), 2003 v Internationale Stiftung Mozarteum v Salcburku (stipendium ÖAD-Ernst Mach), 2008, 2011 a 2017 na univerzitě v Tübingen (DAAD). 2010 byla v Salcburku zvolena členkou Akademie für Mozartforschung při Stiftung Mozarteum. Je spolueditorkou ediční řady L’opera italiana nei territori boemi durante il Settecento (nakladatelství Academia, do r. 2023 šest svazků) a sborníků z pražských mozartovských kongresů Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung v rámci ediční řady Mozart Studien (vídeňské nakladatelství Hollitzer).
Milada Jonášová, La Semiramide riconosciuta: un’opera per l’incoronazione praghese di Maria Teresa nel 1743. Nuove acquisizioni su un pasticcio, in: Milada Jonášová - Tomislav Volek (eds.), L’opera italiana - tra l’originale e il pasticcio, Praga 2023, s. 37-87.
Milada Jonášová, L’Estro poetico-armonico di Benedetto Marcello a Praga nel 1729, in: Mirella Cassarino - Lydia Cevidalli - Rosa Bianca Finazzi - Claudia Milani - Marco Moriggi (eds.), Diaspore nel Vicino Oriente. Melodie Ebraiche in Benedetto Marcello, Milano 2022, s. 171–191.
Manfred Hermann Schmid unter Mitarbeit von Milada Jonášová, Mozarts „Idomeneo“ (= Mozart Studien 28), Wien 2021.
Milada Jonášová, Neuentdeckte Prager Quellen aus Mozarts Zeit zu La clemenza di Tito, Le nozze di Figaro, Der Schauspieldirektor und La finta giardiniera, in: Manfred Hermann Schmid ‒ Tomislav Volek ‒ Milada Jonášová, Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung II. Bericht über den Prager Mozart-Kongress 2018 (= Mozart Studien 27), Wien 2020, s. 360–434.
Milada Jonášová - Manfred Hermann Schmid (ed.), Villa Bertramka - Facetten der Geschichte einer Mozart-Gedenkstätte in Prag, Praha 2020.
Milada Jonášová, Il regno delle Amazoni – Mozarts Fragment und die Oper von Agostino Accorimboni, in: Manfred Hermann Schmid ‒ Tomislav Volek ‒ Milada Jonášová (eds.), Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung II. Bericht über den Prager Mozart-Kongress 2018 (= Mozart Studien 27), Wien 2020, s. 51–154.
Milada Jonášová, The period reception of Mozart’s „Don Giovanni“, in: Milada Jonášová ‒ Tomislav Volek (eds.), Tre opere su Don Giovanni per Praga: Caldara 1730 – Righini 1776 – Mozart 1787, Praga 2019, s. 49–67.
Milada Jonášová, Neues zur frühen Rezeption von Idomeneo. Ein unbekannter Brief von Hugo Graf von Hatzfeld und eine neue Prager Partitur, in: Manfred Hermann Schmid – Tomislav Volek – Milada Jonášová (eds.), Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung I. Bericht über den Prager Mozart-Kongress 2016 (= Mozart Studien 25), Wien 2018, s. 61–81.
Milada Jonášová, Il fenomeno delle contraffazioni mozartiane nella monarchia asburgica, in: Claudio Toscani (ed.), „La nostra musica da chiesa è assai differente...“ Mozart e la musica sacra italiana, Pavia 2018, s. 17–33.
Milada Jonášová, Die Zauberflöte, Il flauto magico, Kouzelná flétna – alles aus Prag, in: Manfred Hermann Schmid (ed.), Mozart Studien 24, Wien 2016, s. 49–92.
Milada Jonášová, „Intonazioni degli Ebrei“ from Benedetto Marcello’s Estro poetico-armonico in Prague in 1729, Hudební věda 52, 1/2015, s. 5–54.
Milada Jonášová, Eine neue Quelle zu Beethovens Arie „Ah perfido“, uraufgeführt in Leipzig von Josepha Duschek, in: Helmut Loos (ed.), Beethoven-Rezeption in Mittel- und Osteuropa, Leipzig 2015, s. 55–70.
Milada Jonášová, Zur Entstehungsgeschichte von Mozarts Don Giovanni – I. Neue Partituren und Stimmen aus der Kopistenwerkstatt von Anton Grams, in: Manfred Hermann Schmid (ed.), Mozart Studien 23, Wien 2015, s. 11–244.
Milada Jonášová, Prager Abschriften von Mozarts Kompositionen als Druckvorlagen in der ersten Hälfte des 19. Jahrhunderts, in: U. Leisinger (ed.), Mozart-Jahrbuch 2011, Kassel 2012, s. 189–197.
Milada Jonášová, Das Orakel aus Mozarts Idomeneo in der Münchner Uraufführungspartitur und die frühen Prager Quellen, in: M. H. Schmid (ed.), Mozart Studien 20, Tutzing 2011, s. 73–137.
Milada Jonášová, Eine Auführung der g-moll-Sinfonie KV 550 bei Baron van Swieten im Beisein Mozarts, in: Manfred Hermann Schmid (ed.), Mozart Studien 20, Tutzing 2011, s. 253–268.
Milada Jonášová, Das Testament und die Verlassenschaftsabhandlung von Josepha Duschek, in: Milada Jonášová – Tomislav Volek (eds.), Böhmische Aspekte des Lebens und des Werkes von W. A. Mozart, Prag 2011, s. 39–124.
Ediční řada L’opera italiana nei territori boemi durante il Settecento
Ediční řada Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung
Entità naturali e sovrannaturali nell’opera italiana, mezinárodní muzikologická konference v Českém Krumlově 2023, Strategie AV21
Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung IV., mezinárodní muzikologický kongres, Praha 2022, Ministerstvo kultury ČR