underlineallarticles

HR Excellence in Research Award

HR 01 barevne

Dne 14. ledna 2020 se Filosofický ústav AV ČR, v. v. i. zavázal k dodržování Evropské charty pro výzkumné pracovníky  (Charta) a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracovníků (Kodex). Tímto krokem byl zahájen proces získání HR Excellence in Research Award – zkráceně HR Award. Držitelem prestižního ocenění HR Award se Filosofický ústav stal dne 17. července 2021 a zároveň získal právo užívat logo HR Award. Udělení Certifikátu HR Award je potvrzením evropského standardu péče o výzkumné pracovníky, otevřenosti a transparentnosti výběrových řízení a kvalitního pracovního prostředí.

Pro instituci a její zaměstnance představuje:

  • zvýšení kvality péče o lidské zdroje a strategickou podporu kariérního růstu;
  • vytvoření pracovního prostředí podporujícího excelentní vědu a inovace;
  • zvýšení prestiže a atraktivity instituce na národní i mezinárodní úrovni;
  • bonifikaci v získávání finančních prostředků z grantů (např. Horizon Europe, TA ČR);
  • internacionalizaci, otevřenost, transparentnost a vyšší atraktivitu při oslovování pracovníků ze zahraničí.

Filosofický ústav AV ČR realizuje aktivity související se zaváděním HR Award v letech 2020 až 2022 v rámci projektu "Rozvoj prostředí pro profesní růst pracovníků Filosofického ústavu AV ČR" (reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014626), který je spolufinancovaný z fondů EU. Implementace principů Charty a Kodexu zahrnuje víceúrovňové kroky. V roce 2020 proběhl proces sebehodnocení organizace, který vedl k vypracování gap analýzy a přípravě akčního plánu pro následující 2 roky. Po obdržení ocenění HR Award bude FLÚ AV ČR pracovat se schváleným akčním plánem a dojde k nastavení a rozvoji strategie řízení lidských zdrojů v oblasti vědy (The Human Resources Strategy for Researchers; dále HRS4R).

Do procesu zavádění HR Award je zapojena Pracovní skupina HRS4R (Working Group HRS4R), sestavená ze zástupců všech oddělení, napříč vědeckými úrovněmi R1-R4 a která se aktivně podílí na procesu sebehodnocení organizace a na implementaci strategických opatření. Úzce spolupracuje s Řídícím výborem (Steering Committee), který je složen ze zástupců vedení ústavu, výzkumných a hospodářských pracovníků/pracovnic a který dohlíží na realizaci jednotlivých etap a který zároveň funguje jako poradní orgán.

Na těchto webových stránkách máte možnost postupně nacházet aktualizované informace související s průběhem celého procesu a klíčové dokumenty s ním spojené.

V případě dotazů se neváhejte obrátit na náš HR tým:

  • Ing. Petra Saláková-Zákostelecká, HR manažerka (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel.: 221 183 213)
  • Marie Kolárová, Specialistka pro rozvoj a vzdělávání (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel. 731 617 389)
  • Bc. Anna Kratochvílová, Konzultantka pro zaměstnávání cizinců a vysílání pracovníků do zahraničí (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel.: 221 183 213)

Budeme vděční za vaše zapojení do chystaných aktivit a za vaše podněty či nápady! 

Harmonogram projektu

2. implementační fáze (24 měsíců od udělení ocenění): 2021-2023
Implementace AP 07/2021 – 06/2023
Interní hodnocení 09/2022 – 11/2022
Revize AP 12/2022 – 02/2023
Připomínkování/schválení rev. AP 03/2023 – 04/2023
Překlad do AJ 05/2023
Odeslání RAP Evropské komisi 06/2023
Implementace RAP období dalších 3 let 2023 - 2026
Vnější hodnocení Evropskou komisí r. 2026  r. 2026  
   
1. počáteční fáze (12 měsíců): 2020-2021
Dotazníkové šetření 06/2020
Fokusní skupiny 07/2020 – 08/2020
Tvorba GAP 09/2020 – 10/2020
Sestavování AP 11/2020 – 12/2020
Odeslání GAP + AP Evropské komisi 03/2021
Získání certifikátu HR Award 07/2021

 

Logolink OP VVV cz frame res

Unlock the potential of ledger live for seamless crypto management, ensuring the security and accessibility of your digital assets. Free ebooks Library zlibrary project