- Home
- Institute
- People
- Research
- Applications
- Seminars and Events
- Library
- Doctoral Studies
- Jobs
Information provided pursuant to the act 106/1999 Coll.
ÚSTAV INFORMATIKY AV ČR, v.v.i., given at the public research institution register
The Institute has been established by the resolution of the seventy first session of the Presidium of the Czechoslovak Academy of Sciences (hereinafter the "CSAS") held on 26 November 1974 effective from 1 July 1975, under the name the Centr al Computing Centre of the CSAS. Under section 18 of Act No . 283/1992 Goll., the Institute became an entity within the Czech Academy of Sciences as of 31 December 1992. By the resolution of the eighteenth session of the Academy Council of the Czech Academy of Sciences held on 2 June 1998, it was renamed the Institute of Computer Science of the Czech Academy of Sciences as of 1 July 1998. Under Act No . 341/2005 Goll. , the legal status of the Institute of Computer Science of the Czech Academy of Sciences was transformed from a state contributory organisation into a public research institution (abbreviated in Czech as "v. v. i. ") from 1 January 2007
The founder according to Act 341/2005 Coll. is the Academy of Sciences of the Czech Republic.
The purpose for which the ICS has been established is to carry out scientific research in the field of computer science, to contribute to the utilisation of its research results, and to provide a research infrastructure.
Follow the institute deparments.
Follow the institute contacts.
Bank transfer:
Bank: Raiffeisenbank a.s.
Account owner: ÚSTAV INFORMATIKY AV ČR, v.v.i.
Account number: 7915438002/5500
SWIFT / BIC: RZBCCZPP
IBAN: CZ30 5500 0000 0079 1543 8002
IČO: 67985807
VAT: CZ67985807
Follow foundation deed of the Institution of Computer Science and other registered deeds of the Institute of Computer Science.
Follow Annual Reports and Buggets
The institute does not provie any licences.
Internal Acts:
Based on approaches in developed EU countries and the context of the Government's Gender Equality Strategy for 2021-2030 (Strategy 21+), it has been confirmed that anti-discrimination principles increase the competitiveness of the countries. These principles are essential for development itself as well as attracting and retaining talented employees regardless of age, gender, religion, sexual orientation, nationality or country of origin (see the Gender Equality Policy of the ICS CAS, Attachement 2023).
External Acts:
Žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím lze podávat v elektronické nebo písemné na uvedené kontakty.
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu, případně adresu pro doručování. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla, případně adresu pro doručování, pokud se liší. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Ústav je oprávněn žádat úhradu nákladů na pořízení informace dle Sazebníků úhrad nákladů v souvislosti s poskytováním informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Žádosti, stížnosti, návrhy, podněty nebo jiné dožádání lze podat na emailovou adresu ics@cs.cas.cz .
Proti rozhodnutí povinného subjektu lze podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí odvolání, a to písemně. Odvolání se doručuje povinnému subjektu, který rozhodnutí vydal, tedy ústavu. Povinný subjekt ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu.
Žadatel může, při splnění zákonných důvodů, podat stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace, zejména pokud mu nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti ve lhůtě do 15 dnů ode dne doručení žádosti ústav, nebo mu nebyla poskytnuta informace buď vůbec, nebo pouze částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí. Stížnost lze podat písemně na uvedené kontakty a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení o vyřízení žádosti, nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace, nebo ode dne uplynutí lhůty pro rozhodnutí podle § 15 odst. 3 nebo pro vyřízení žádosti o informace stanovené v rozhodnutí podle § 16a odstavce 6 písm. b).
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Ostatní žádosti, návrhy a jiná dožádání jsou vyřizována v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, a v souladu s vnitřními předpisy ústavu)
Popis postupu ústavu při vyřizování žádostí, návrhů a jiných dožádání občanů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím: