Oddělení muzikologie
tel: +420 220 303 937
gsm: +420 723 323 320
e-mail: jonasova@udu.cas.cz
Vědecká pracovnice Oddělení muzikologie.
Studovala hudební vědu na FF UK (PhD. 2008) a teologii na KTF UK (Mgr. 1997). Od 1999 pracovala v Ústavu hudební vědy AV ČR, 2003‒2018 v Kabinetu hudební historie Etnologického ústavu AV ČR. Od ledna 2019 je vědeckou pracovnicí ÚDU AV ČR se zaměřením na život a dílo W. A. Mozarta, dobovou recepci jeho díla, výzkum italské opery 18. století s přesahem do 19. století, výzkum chrámové hudby 18. století. Systematicky zkoumá mozartovskou produkci pražských kopistických dílen a její šíření do evropských zemí. K tomu absolvovala řadu stipendijních pobytů: 2000 na Facoltà di Paleografia e Filologia musicale v Cremoně (Ministero degli Affari Esteri), 2002–2003 na Freie Universität v Berlíně (DAAD), 2003 v Internationale Stiftung Mozarteum v Salcburku (stipendium ÖAD-Ernst Mach), 2008, 2011 a 2017 na univerzitě v Tübingen (DAAD). 2010 byla v Salcburku zvolena členkou Akademie für Mozartforschung při Stiftung Mozarteum. Je spolueditorkou ediční řady L’opera italiana nei territori boemi durante il Settecento (nakladatelství Academia, do r. 2023 šest svazků) a sborníků z pražských mozartovských kongresů Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung v rámci ediční řady Mozart Studien (vídeňské nakladatelství Hollitzer).
Milada Jonášová, La Semiramide riconosciuta: un’opera per l’incoronazione praghese di Maria Teresa nel 1743. Nuove acquisizioni su un pasticcio, in: Milada Jonášová - Tomislav Volek (eds.), L’opera italiana - tra l’originale e il pasticcio, Praga 2023, s. 37-87.
Milada Jonášová, L’Estro poetico-armonico di Benedetto Marcello a Praga nel 1729, in: Mirella Cassarino - Lydia Cevidalli - Rosa Bianca Finazzi - Claudia Milani - Marco Moriggi (eds.), Diaspore nel Vicino Oriente. Melodie Ebraiche in Benedetto Marcello, Milano 2022, s. 171–191.
Manfred Hermann Schmid unter Mitarbeit von Milada Jonášová, Mozarts „Idomeneo“ (= Mozart Studien 28), Wien 2021.
Milada Jonášová, Neuentdeckte Prager Quellen aus Mozarts Zeit zu La clemenza di Tito, Le nozze di Figaro, Der Schauspieldirektor und La finta giardiniera, in: Manfred Hermann Schmid ‒ Tomislav Volek ‒ Milada Jonášová, Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung II. Bericht über den Prager Mozart-Kongress 2018 (= Mozart Studien 27), Wien 2020, s. 360–434.
Milada Jonášová - Manfred Hermann Schmid (ed.), Villa Bertramka - Facetten der Geschichte einer Mozart-Gedenkstätte in Prag, Praha 2020.
Milada Jonášová, Il regno delle Amazoni – Mozarts Fragment und die Oper von Agostino Accorimboni, in: Manfred Hermann Schmid ‒ Tomislav Volek ‒ Milada Jonášová (eds.), Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung II. Bericht über den Prager Mozart-Kongress 2018 (= Mozart Studien 27), Wien 2020, s. 51–154.
Milada Jonášová, The period reception of Mozart’s „Don Giovanni“, in: Milada Jonášová ‒ Tomislav Volek (eds.), Tre opere su Don Giovanni per Praga: Caldara 1730 – Righini 1776 – Mozart 1787, Praga 2019, s. 49–67.
Milada Jonášová, Neues zur frühen Rezeption von Idomeneo. Ein unbekannter Brief von Hugo Graf von Hatzfeld und eine neue Prager Partitur, in: Manfred Hermann Schmid – Tomislav Volek – Milada Jonášová (eds.), Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung I. Bericht über den Prager Mozart-Kongress 2016 (= Mozart Studien 25), Wien 2018, s. 61–81.
Milada Jonášová, Il fenomeno delle contraffazioni mozartiane nella monarchia asburgica, in: Claudio Toscani (ed.), „La nostra musica da chiesa è assai differente...“ Mozart e la musica sacra italiana, Pavia 2018, s. 17–33.
Milada Jonášová, Die Zauberflöte, Il flauto magico, Kouzelná flétna – alles aus Prag, in: Manfred Hermann Schmid (ed.), Mozart Studien 24, Wien 2016, s. 49–92.
Milada Jonášová, „Intonazioni degli Ebrei“ from Benedetto Marcello’s Estro poetico-armonico in Prague in 1729, Hudební věda 52, 1/2015, s. 5–54.
Milada Jonášová, Eine neue Quelle zu Beethovens Arie „Ah perfido“, uraufgeführt in Leipzig von Josepha Duschek, in: Helmut Loos (ed.), Beethoven-Rezeption in Mittel- und Osteuropa, Leipzig 2015, s. 55–70.
Milada Jonášová, Zur Entstehungsgeschichte von Mozarts Don Giovanni – I. Neue Partituren und Stimmen aus der Kopistenwerkstatt von Anton Grams, in: Manfred Hermann Schmid (ed.), Mozart Studien 23, Wien 2015, s. 11–244.
Milada Jonášová, Prager Abschriften von Mozarts Kompositionen als Druckvorlagen in der ersten Hälfte des 19. Jahrhunderts, in: U. Leisinger (ed.), Mozart-Jahrbuch 2011, Kassel 2012, s. 189–197.
Milada Jonášová, Das Orakel aus Mozarts Idomeneo in der Münchner Uraufführungspartitur und die frühen Prager Quellen, in: M. H. Schmid (ed.), Mozart Studien 20, Tutzing 2011, s. 73–137.
Milada Jonášová, Eine Auführung der g-moll-Sinfonie KV 550 bei Baron van Swieten im Beisein Mozarts, in: Manfred Hermann Schmid (ed.), Mozart Studien 20, Tutzing 2011, s. 253–268.
Milada Jonášová, Das Testament und die Verlassenschaftsabhandlung von Josepha Duschek, in: Milada Jonášová – Tomislav Volek (eds.), Böhmische Aspekte des Lebens und des Werkes von W. A. Mozart, Prag 2011, s. 39–124.
L’opera italiana nei territori boemi durante il Settecento
Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung
Entità naturali e sovrannaturali nell’opera italiana, mezinárodní muzikologická konference v Českém Krumlově 2023, Strategie AV21
Aktuelle Fragen der Mozart-Forschung IV., mezinárodní muzikologický kongres, Praha 2022, Ministerstvo kultury ČR