|
Close Help |
Srdečně zveme na další přednášku z cyklu Collegium historiae artium, kterou přednese Anthony Hamber (independent photographic historian, London) na téma The 1840s: Transformations in Reprographics.
Přednáška se uskuteční ve středu 24. dubna 2024 v 16.30 v zasedací místnosti (sál 117) Ústavu dějin umění AV ČR, Husova 4, Praha 1.
In January 1839, when the photographic processes of Daguerre and Talbot were announced, there was an existing, mature, and extensive printing and reprographics industry in all industrialised countries. The most significant printing process was that of lithography. Almost immediately there was a wave of experimentation in developing a photomechanical process. Those experimenters were primarily scientists and did not form part of the existing reprographics industries. Photographic historians have tended to repeat the same list of experimenters, primarily from France, Austria, and the United Kingdom. Emerging evidence suggests that during the 1840s – described as a comparative “gap” in scholarly research – photomechanical experimentation was in fact more widespread. This paper examines the speed of the distribution of news of Daguerre’s and Talbot’s processes and discusses a number of the photomechanical experiments that followed. A key consideration examined is why the contemporary printing and reprographics industries did not adopt photography during the 1840s to develop commercial photomechanical processes and accompanying services. A short case study underlines how one individual, with much experience in transfer lithography, played a crucial role in the late 1850s in the development of photozincography at the UK’s national cartographic agency (Ordnance Survey).
Přednášku bude možné sledovat také online prostřednictvím platformy Zoom. Pro zaslání linku pište na adresu: masterova@udu.cas.cz.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.
Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.