Bc. Lucie Zernerová, Ph.D., MSc.
Psychologický ústav AV ČR, v.v.i.
Pod Vodárenskou věží 1143/4, 182 00 Praha 8
Tel. +420 266 053 844
Email: Zernerova@praha.psu.cas.cz
Odborné zájmy v oblasti psychologie pracovního zdraví:
- Teorie pracovního stresu, pracovní angažovanosti a motivace
- Všímavost (mindfulness) a soucit k sobě jako protektivní osobnostní rysy
- Programy prevence pracovního stresu a syndromu vyhoření založené na všímavosti
- Trénink/terapie přijetí a odhodlání (Acceptance and Commitment Training, ACT) pro posílení pracovního zdraví a psychické pohody
- Perfekcionismus v pracovním životě
- Metodologie psychologického výzkumu a pokročilé statistické metody
Vzdělání a akademická kvalifikace
2013 – 2021
Doktorské studium a titul Ph.D. v oboru Psychologie, Department of Psychology, City, University of London, Velká Británie. Název dizertační práce: “Trait mindfulness and its dimensions as personal resources in the Job Demands-Resource Theory of work-related stress and motivation” (Všímavost a její dimenze jako protektivní rysy osobnosti v kontextu Teorie pracovních nároků a zdrojů); supervisor: Dr Paul Flaxman
2009 – 2011 (p-t)
Magisterské studium a titul MSc v oboru Psychologie práce a organizací, City, University of London. Magisterský program akreditovaný Britskou Psychologickou Společností (BPS). Klíčová témata: Organizational Development and Change, Employee Well-being, Employee Relations and Motivation, Recruitment and Selection, Training, Performance Appraisal, Health and Safety, Ergonomics, Job Design, and Quantitative and Qualitative Research Methods.
2007 – 2009 (p-t)
Graduate Conversion Diploma v Psychologii, London Metropolitan University, UK,
2006 – 2007 (p-t)
Graduate Conversion Certificate v Psychologii, London Metropolitan University, UK
2002 – 2005
Studium a titul Bc. Humanitní studia + Certifikovaný program Psychologie zdraví, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova v Praze
Rozšiřující odborné vzdělání a kvalifikace
2020 – dosud
Mindfulness Teacher Training with Breathworks, Manchester, UK – vzdělávací program akreditovaný BAMBA, the British Association of Mindfulness-Based Approaches (online; předpokládané ukončení v prosinci 2021).
2019
Inside this moment: Using mindfulness in ACT to promote radical change
Kirk Strosahl & Patricia Robinson, 12th – 13th September 2019, London, UK
2019
ACT in the workplace: Improving employees’ psychological wellbeing, Paul Flaxman & Ross McIntosh, 14th – 15th March 2019, London, UK
2014
Advanced Statistics: Multilevel Modelling, Structural Equation Modelling, Latent Growth Curve Modelling using IBM SPSS and MPlus,
Figure it out consultancy, Institute of Work Psychology, University of Sheffield, UK.
2012
ACT Made Simple, Russ Harris, 2nd – 3rd October 2012, London, UK
2012
Intermediate ACT Competency Training;
Mindfulness Training Ltd. (Henry Whitfield, David Gillanders); March 2012, London, UK
2012
ACT Experiential Introduction with Skills Training;
Mindfulness Training Ltd. (Henry Whitfield, Martin Wilks); February 2012, London, UK
Přehled zaměstnání
Září 2021 – dosud
Vědecká pracovnice, Psychologický ústav AV ČR
Výzkumná skupina Organizational Studies in Higher Education (OSHE).
Březen 2020 – dosud
Vědecká pracovnice (Research Associate), Department of Psychology, City, University of London, UK
Výzkumný projekt - A randomized field experiment to evaluate effectiveness of Rad-Sec, a novel 8-week mindfulness-based intervention to develop resilience, self-care and mindfulness skills to address unique mental health needs and experiences of LGBTQ+ individuals. Journal manuscript in preparation.
Výzkumný projekt – Using focused ACT intervention to increase psychological flexibility in the general workforce – influence on job burnout and work performance. Journal manuscript in preparation.
Září 2020 – dosud
Spoluzakladatelka Institutu ACT+, Česká republika
Institut ACT+ je vzdělávací project zaměřený na trénink a supervizi Terapie přijetí a odhodlání (Acceptance and Commitment Therapy, ACT) a dalších přístupů založených na všímavosti v rámci tzv. Třetí vlny KBT.
Leden 2015 – Květen 2021
Externí vyučující (Visiting Lecturer), Department of Psychology, City, University of London; UK – www.city.ac.uk
Únor 2018 – Červen 2018
Externí vyučující (Visiting Lecturer), Kingston Business School, London, UK – www.kingston.ac.uk
Červen 2012 – Říjen 2013
Výzkumná pracovnice (Researcher), Centre for Workforce Effectiveness, The Work Foundation (part of Lancaster University); London, UK - www.theworkfoundation.com
Únor 2011 – Květen 2012
Well-being Project Advisor, Occupational Health & Safety Dept, Black & Veatch Ltd; Redhill, Surrey, UK – www.bv.com
Únor 2006 – Září 2011
Marketingová specialistka (Marketing & Communications Specialist), Black & Veatch Ltd; Redhill, Surrey, UK – www.bv.com
Publikační činnost a příspěvky na konferencích
- Flaxman, P. E., Prudenzi, A. & Zernerova, L. (In press). Acceptance and commitment training in the workplace. In Twohig, M. P., Levin, M. E., & Petersen, J. M. (Eds.), The Oxford Handbook of Acceptance and Commitment Therapy. Oxford University Press.
- Calissano, C., Haenschel, C., Flaxman, P. E. & Zernerova, L. (2021). Influence of perfectionism on short-term anxious reactivity to a social-evaluative stressor. Personality and Individual Differences, 173, 110626. https://doi.org/10.1016/j.paid.2021.110626
- Zernerova, L. & Flaxman, P. E. (2019, May 29th – June 1st). A daily diary study of within-and between-person effects of trait mindfulness as a personal resource at work: Revealing “hidden” interactions [Oral presentation, 1797]. 19th European Association of Work and Organisational Psychology Congress, Turin, Italy. http://www.eawop.org/ckeditor_assets/attachments/1225/eawop-2019_complete-programme_preliminary.pdf?1571412002
- Zernerova, L. & Flaxman, P. E. (2012, Jan 11th – 13th). Mindfulness and psychological flexibility as personal resources. British Psychological Society (BPS) Division of Occupational Psychology (DOP) Annual Conference 2012: Delivering Excellence: Stimulating, Informing and Engaging our Profession, 2012, Chester, UK
- Cermakova (Zernerova), L., Moneta, G. B. & Spada, M. M. (2010). Dispositional flow as a mediator of the relationships between attentional control and approaches to studying during academic examination preparation. Educational Psychology, 30(5), 495–511. https://doi.org/10.1080/01443411003777697
Granty
- 2013 PhD Scholarship, City, University of London, UK
Členství v odborných organizacích
-
Association of Contextual Behavioural Science (od 2011)
-
British Psychological Society (od 2009) – Division of Occupational Psychology; Special Group in Coaching Psychology
-
European Association of Work and Organisational Psychology (od 2019)