Novinky

Daniel Münich: Nejde o zakládání ukrajinských tříd a ukrajinských škol

10. června 2022

Jaké jsou hlavní výzvy, kterým musí děti a učitelé v našich školách čelit kvůli nebývalému přílivu ukrajinských dětí do našeho vzdělávacího systému? Je situace složitější, protože školy trpěly 2letou pandemií? Můžeme tuto situaci brát jako příležitost? Katarína Stehlíková v podcastuTalking Economics klade tyto otázky Danielu Münichovi.

 „Klíčovým problémem těchto dnů je, jak rovnoměrněji rozmístit ukrajinské rodiny, většinou matky, ženy s dětmi všech věkových kategorií, po celé zemi. Protože když porovnáte kapacity ve školách a předškolních zařízeních a porovnáte je s počtem dětí, mladých lidí z Ukrajiny, tak vidíte obrovské rozpory mezi tím, kde jsou kapacity a kde jsou Ukrajinci.“

I přes zkušenosti s inkluzí ve školách je nedostatek učitelů, kteří by věděli, jak se vypořádat s heterogenními třídami. „Hlavní překážkou je jazyk. Jak učit děti, které vůbec nerozumějí češtině, může být problém, zvláště pokud učitelé používají frontální metodu výuky – prostě mluví na děti a děti společně opakují.“

munich

Daniel Münich získal doktorát z ekonomie na CERGE-EI. Je vědeckým pracovníkem CERGE-EI a výkonným ředitelem Think-Tank IDEA při CERGE-EI. Kromě mnoha dalších konzultačních a poradenských aktivit byl Daniel v lednu 2022 jmenován do nově zřízeného Poradního sboru předsedy vlády ČR.

Talking Economics Podcast v angličtině můžete poslouchat na několika platformách, včetně SpotifyGoogle PodcastsApple Podcasts a YouTube.

Talking Economics banner 1200x500