POZVÁNKA NA VÝSTAVU
Ústav makromolekulární chemie AV ČR
a
Atelier sochařství prof. Kurta Gebauera
Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze
Vás srdečně zvou na výstavu
Štěpán Málek
Barevné reliéfy
Zahájení 29.11.2004 v 18 hod.
Otevřeno od 8 do 18 hodin v pracovních dnech do 2.1.2005
Výstavní síň Ústavu makromolekulární chemie AV ČR, Praha 6, Heyrovského nám. 2, (konečná
stanice tramvají 1, 2, 18).
Výstava Barevné reliéfy představuje veřejnosti
poprvé početný soubor prací východočeského sochaře
Štěpána Málka vytvořený během roku 2004.
Štěpán Málek (nar. 1966 v Chlumci nad Cidlinou) je
absolventem kamenosochařské střední školy v Hořicích v
Podkrkonoší. Studium na Pedagogické fakultě v Hradci
Králové předčasně ukončil v roce 1987 z politických
důvodů. V letech 1990 až 1996 vystudoval Akademii výtvarných
umění v Praze (profesoři Stanislav Kolíbal, Hugo Demartini,
Jindřich Zeithammel). V současné době žije v Hradci
Králové a působí jako odborný asistent na katedře
výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec
Králové. Zabývá se sochařskou a kreslířskou tvorbou a
punkovou hudbou (člen skupiny N.V.Ú.). V Hradci Králové
kurátorsky řídí Galerii AMB ve Sboru kněze Ambrože a
podílí se na činnosti univerzitní Galerie T.
Štepán Málek pracuje s výtvarným jazykem založeným na
geometrickém tvarosloví a zkušenosti konceptuálního umění.
Výtvarný artefakt má v jeho pojetí povahu tradičně
chápaného plastického nebo kreslířského díla, v jehož
koncepci se výrazně uplatňují vztahy mezi základními
elementy, jakými jsou např. objem a povrch, rozdílné
materiály, hmota a barva, linie a plocha, geometrický a
organický tvar, nebo mezi jednotlivými částmi širšího
cyklu. Barevné reliéfy vystavené v Ústavu makromolekulární
chemie jsou řadou samostatných objektů sestavených z
dřevěných geometrických útvarů a jejich segmentů, které
se kompozičně přibližují pracím Málkova významného
učitele z AVU Stanislava Kolíbala. Jejich příznačným rysem
zůstává napětí mezi čistou geometrickou konstrukcí a
jistou rustikálností provedení, stejně jako polarita mezi
ideálním geometrickým tvarem a jemně členěným,
nepravidelným povrchem z barevného hedvábného papíru,
překrývajícího a zastírajícího použitý materiál.
Zbyněk Sedláček
ÚMCH,
kulturní komise
<<Předešlá výstava<<
>>Příští výstava>>
|