Protože k nám v průběhu celého školnílho roku pravidelně jezdí žáci z různých základních škol a my s nimi realizujeme naše workshopy, nechceme ošidit ani žáky z tzv. domácích škol. V roce 2015, v květnu na Veletrhu vědy v Letňanech, kterého jsme se s naším stánkem Věda není nuda zúčastnili, nás oslovila skupina rodičů vzdělávajících své ratolesti systémem domácí školy. Projevili zájem o systematickou výuku experimentem u nás v učebně, vytvořili skupinu 12 dětí, a tak jsme se dohodli.
To, čeho si rodiče nejvíce cení, je naše odborná příprava/znalosti, experimentální výuka s rozmanitými pomůckami, pestrost témat a systematičnost, protože k nám děti jezdí každý měsíc (v laborce jsou tak 35-40 vyučovacích hodin za školní rok !!!!) . Pro nás i pro ně je to dobrý experiment, který nese ovoce v podobě zájmu jejich dětí a nově nabitých znalostí, které potom rozvíjejí i doma.
Třetím rokem tedy budeme opět realizovat výuku přírodních věd (převážně témata z Ch či Fy) formou série workshopů, kterých se pravidelně účastní skupina 12-15 dětí z několika domácích škol (5.-9. třída). Žáci mají výuku experimentem jeden den v měsíci (4 vyučovací hodiny - obvykle čtvrtek dopoledne).
Školní rok 2017/2018 jsme zahájili výukou ve čtvrtek 21.9.2017.
Další termíny výuky: 12.10., 23.11. a 21.12.2017.
Termíny v roce 2018 vyvěsíme v listopadu.
1. výukové dopoledne- 20.10 2016 - na téma Víš co a proč jíš - aneb přírodní látky v běžných potravinách (seznámíme se s bílkovinami, postavíme si kuličkové modely molekul některých těchto látek a experimentálně si dokážeme jejich (ne)přítomnost v běžných potravinách; každopádně v tématu, které je nejen důležité, ale co do rozsahu objemné, budeme pokračovat i v listopadu).
Tak např. poznáte, ve které ze tří cisteren na mléko je mléko a kde je titánová běloba (ukradená kvůli obejití patentových poplatků) - barevně je dost k nerozeznání, ochutnat nemůžete a potřebujete metodu, kterou vám vezme soudce jako důvod k zahájení vyšetřování, tedy nestačí jen takové, mně se zdá, že barevně je to ta třetí :o).
A co takhle alarm, který se rozhouká, když zloděj vleze do místnosti a rozsvítí si baterku ????? Nebo líh prodávaný jako čistý je skutečně čistý či je denaturovaný ? :o)
Zahrajme si na popelku a roztřiďme krabici "prý vybitých" baterii na dobré, lepší a nejlepší (nebo taky nejhorší) :o) Uvidíme, co všechno ještě stihneme.
kdy výuka probíhala od října 2015 do června 2016 a to vždy 1 den v měsíci, obvykle pátek, 9-12 hodin. Poslední výuka proběhla v pátek 17.6. (dvojitá), tj. od 9 do 14:30 hodin, kdy jsme si na závěr rozdali i vysvědčení ! Celý rok tak naše výuka probíhala asi 35 vyučovacích hodin.
(Stručná rekapitulace náplně školního roku 2015/16 s fotogalerií.)
AKTUALITY
Od začátku roku již proběhlo více než 80 akcí a brzy tu bude konec roku. .
Postupn25.7.2017 - Program NANOškoly 2017 je na světě !!!
Rok se sešel s rokem a my budeme za měsíc končit týdenní letní NANOškolu 2017 (21.8-. 25.8.2016.1.2017 - Den(s) vědcem pro 12 studentů PCHB seminářů z Karlínského gymnázia
Dnes se ve 3 našich laboratořích odehrála první praktika nového roku 2017. Účastnila se jich2.1.2017 - Bilancujeme: Návštěvnost našich programů v roce 2016
Skončil rok 2016, ať žije rok 2017 ! Abychom rok 2016 mohli uzavřít, bylo třeba spočítat návš
Hlavní strana | O projektu | Aktuality | Žijeme chemií 2018 | Archiv akcí | Stáže v laboratořích | Seminář studentů | Virtuální exkurse | Programy pro SŠ | Programy pro ZŠ | Pro pedagogy | Letní školy | Galerie 4P | Týden vědy | Toulky historií | Kontakt | Projektový tým