Protože k nám v průběhu celého školnílho roku pravidelně jezdí žáci z různých základních škol a my s nimi realizujeme naše workshopy, nechceme ošidit ani žáky z tzv. domácích škol. V roce 2015, v květnu na Veletrhu vědy v Letňanech, kterého jsme se s naším stánkem Věda není nuda zúčastnili, nás oslovila skupina rodičů vzdělávajících své ratolesti systémem domácí školy. Projevili zájem o systematickou výuku experimentem u nás v učebně, vytvořili skupinu 12 dětí, a tak jsme se dohodli.
To, čeho si rodiče nejvíce cení, je naše odborná příprava/znalosti, experimentální výuka s rozmanitými pomůckami, pestrost témat a systematičnost, protože k nám děti jezdí každý měsíc (v laborce jsou tak 35-40 vyučovacích hodin za školní rok !!!!) . Pro nás i pro ně je to dobrý experiment, který nese ovoce v podobě zájmu jejich dětí a nově nabitých znalostí, které potom rozvíjejí i doma.
Již pátým rokem realizujeme výuku přírodních věd (převážně témata z Ch či Fy) formou série workshopů a to letos opět pro dva kurzy. Žáci mají výuku experimentem jeden den v měsíci (4 vyučovací hodiny).
V prvním pololetí proběhla pravidelná výuka každý měsíc. Od března 2020 kvůli nouzovému stavu byla výuka až do konce května zrušena. Nyní (červen 2020) již výuka s dodržením nařízení o hygieně a bepečnosti pokračuje: kurz DŠ I (pokračující žáci) v úterý odpoledne (9.6. a 23.6.2020) a DŠ II (pro nové žáky) ve čtvrtek dopoledne (18.6. a 25.6.2020).
V průběhu prázdnin vyvěsíme harmonogram výuky obou kroužků v 1. pololetí roku 2020/21 s možností doplnění případných volných míst o nové zájemce.
1. výukové dopoledne- 20.10 2016 - na téma Víš co a proč jíš - aneb přírodní látky v běžných potravinách (seznámíme se s bílkovinami, postavíme si kuličkové modely molekul některých těchto látek a experimentálně si dokážeme jejich (ne)přítomnost v běžných potravinách; každopádně v tématu, které je nejen důležité, ale co do rozsahu objemné, budeme pokračovat i v listopadu).
Tak např. poznáte, ve které ze tří cisteren na mléko je mléko a kde je titánová běloba (ukradená kvůli obejití patentových poplatků) - barevně je dost k nerozeznání, ochutnat nemůžete a potřebujete metodu, kterou vám vezme soudce jako důvod k zahájení vyšetřování, tedy nestačí jen takové, mně se zdá, že barevně je to ta třetí :o).
A co takhle alarm, který se rozhouká, když zloděj vleze do místnosti a rozsvítí si baterku ????? Nebo líh prodávaný jako čistý je skutečně čistý či je denaturovaný ? :o)
Zahrajme si na popelku a roztřiďme krabici "prý vybitých" baterii na dobré, lepší a nejlepší (nebo taky nejhorší) :o) Uvidíme, co všechno ještě stihneme.
kdy výuka probíhala od října 2015 do června 2016 a to vždy 1 den v měsíci, obvykle pátek, 9-12 hodin. Poslední výuka proběhla v pátek 17.6. (dvojitá), tj. od 9 do 14:30 hodin, kdy jsme si na závěr rozdali i vysvědčení ! Celý rok tak naše výuka probíhala asi 35 vyučovacích hodin.
(Stručná rekapitulace náplně školního roku 2015/16 s fotogalerií.)
AKTUALITY
Už je to více než 2 měsíce, co vznikla iniciativa AV ČR Věda na doma (myslím, že to 31.5. 2020- S CHEMIKEM v kuchyni - laboratoř č. 7: Alchymistovy hrátky s mědí a jak na zlato
Už je to rutina, máme konec týdne a já věším další úlohu. Vracíme se v ní k umu a
Hlavní strana | O projektu | Aktuality | Vědcem na zkoušku 2020 | Archiv akcí | Stáže v laboratořích | Seminář studentů | Virtuální exkurse | Programy pro SŠ | Programy pro ZŠ | Pro pedagogy | Letní školy | Galerie 4P | Týden vědy | Toulky historií | Kontakt | Projektový tým