Protože k nám v průběhu celého školnílho roku pravidelně jezdí žáci z různých základních škol a my s nimi realizujeme naše workshopy, nechceme ošidit ani žáky z tzv. domácích škol. V roce 2015, v květnu na Veletrhu vědy v Letňanech, kterého jsme se s naším stánkem Věda není nuda zúčastnili, nás oslovila skupina rodičů vzdělávajících své ratolesti systémem domácí školy. Projevili zájem o systematickou výuku experimentem u nás v učebně, vytvořili skupinu 12 dětí, a tak jsme se dohodli.
To, čeho si rodiče nejvíce cení, je naše odborná příprava/znalosti, experimentální výuka s rozmanitými pomůckami, pestrost témat a systematičnost, protože k nám děti jezdí každý měsíc (v laborce jsou tak 35-40 vyučovacích hodin za školní rok !!!!) . Pro nás i pro ně je to dobrý experiment, který nese ovoce v podobě zájmu jejich dětí a nově nabitých znalostí, které potom rozvíjejí i doma.
Již pátým rokem tedy budeme opět realizovat výuku přírodních věd (převážně témata z Ch či Fy) formou série workshopů a to letos opět pro dva kurzy. Žáci mají výuku experimentem jeden den v měsíci (4 vyučovací hodiny): pokračující kurz DŠ I v úterý odpoledne - v termínech 22.10., 19.11. a 17.12. a DŠ II pro nové žáky ve čtvrtek dopoledne - v termínech 17.10., 21.11., 19.12.2019.
1. výukové dopoledne- 20.10 2016 - na téma Víš co a proč jíš - aneb přírodní látky v běžných potravinách (seznámíme se s bílkovinami, postavíme si kuličkové modely molekul některých těchto látek a experimentálně si dokážeme jejich (ne)přítomnost v běžných potravinách; každopádně v tématu, které je nejen důležité, ale co do rozsahu objemné, budeme pokračovat i v listopadu).
Tak např. poznáte, ve které ze tří cisteren na mléko je mléko a kde je titánová běloba (ukradená kvůli obejití patentových poplatků) - barevně je dost k nerozeznání, ochutnat nemůžete a potřebujete metodu, kterou vám vezme soudce jako důvod k zahájení vyšetřování, tedy nestačí jen takové, mně se zdá, že barevně je to ta třetí :o).
A co takhle alarm, který se rozhouká, když zloděj vleze do místnosti a rozsvítí si baterku ????? Nebo líh prodávaný jako čistý je skutečně čistý či je denaturovaný ? :o)
Zahrajme si na popelku a roztřiďme krabici "prý vybitých" baterii na dobré, lepší a nejlepší (nebo taky nejhorší) :o) Uvidíme, co všechno ještě stihneme.
kdy výuka probíhala od října 2015 do června 2016 a to vždy 1 den v měsíci, obvykle pátek, 9-12 hodin. Poslední výuka proběhla v pátek 17.6. (dvojitá), tj. od 9 do 14:30 hodin, kdy jsme si na závěr rozdali i vysvědčení ! Celý rok tak naše výuka probíhala asi 35 vyučovacích hodin.
(Stručná rekapitulace náplně školního roku 2015/16 s fotogalerií.)
AKTUALITY
Letošní letní škola proběhla úspěšně za účasti přihlášených 24 středoškolák26.7.2019 Program školy NANO2019 je již hotov...
Nedávno skončil rok 2018, ať žije rok 2019 !
Je čas na stručnou rekapitula24.10.2018- Harmonogram "Žijeme chemií 2018" má již plánováno/rezervováno/realizováno REKORDNÍCH 101 akcí
Letošní harmonogram akcí se pomalu plní a blíží tak ke konci roku. Máme za sebou le17.8.2018 - Program letní školy NANO2018
Pro třicítku posluchačů středoškolské letní školy NANO2018 je již v�
Hlavní strana | O projektu | Aktuality | 60 let Nobelovky 2019 | Archiv akcí | Stáže v laboratořích | Seminář studentů | Virtuální exkurse | Programy pro SŠ | Programy pro ZŠ | Pro pedagogy | Letní školy | Galerie 4P | Týden vědy | Toulky historií | Kontakt | Projektový tým